Avatar billede maze- Nybegynder
11. maj 2007 - 15:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows SQL i c#.NET

Mit spørgsmål er måske lidt 2 delt.

Jeg har et lille program som over lokal net på en anden computer hentede noget info fra en Windows SQL 2005 DB.
I dette program har jeg nogle datagrids.

Jeg ændrede så DB placering fra ekstern computer til lokal computer, ved at på den gamle SQL database at lave "CREAT to.."->file på tabellerne. Kunne ikke "Create to.."->file.. på hele databasen da det gav nogle problemer når jeg skulle indføre den lokalt. Så jeg oprettede bare manuelt en database af samme navn og indførte tabellerne.

Nu når jeg starter programmet og har ændret stien til lokalcomputeren, så kan den godt lave "manuelle" operationer, men når den skal arbejde med Datagrid view'et melder den en fejl om jeg har "Failed to enable constraints. One or more rows contain values violating non-null, unique, or foreign-key constraints." Jeg har så ingen nøgler eller non-null ting da DB er meeeget lille.

Nogen der har en ide om hvad problemmet kunne være?
Avatar billede aaberg Nybegynder
14. maj 2007 - 08:41 #1
Er det et "strongly typed" dataset du bruger. Hvis det er det, har du sikkert lavet nogle constraints i dit dataset. Hvis du har fået Visual Studie til at lave datasettet, er det muligt at der automatisk er kommet nogle constraints på.

Kig på dit dataset. opret da samme constraints i databasen og i datasettet.
Avatar billede maze- Nybegynder
14. maj 2007 - 12:22 #2
Nej, det viste sig jeg havde fået kopieret nogle tidligere filer ind i projektet ved uheld, så det var bare en dum fejl fra min side.

Lukker!