Avatar billede superflydk Nybegynder
11. maj 2007 - 14:16 Der er 3 kommentarer

Gennemsigtig baggrund på javascript pop-up-table

Noget kryptisk overskrift, men sagen er den, at jeg i denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/763243#rid6642115

Fik lavet mig en perfekt popup-table, som bare virker pisse godt (beklager mit franske). Nu vil jeg så gerne have baggrunden på denne popup gennemsigtig via Opacity.

Det er lykkedes mig at gi' den en Opacity på 50, men så bliver alt teksten inde i tabellen også gennemsigtig, og så går fidusen af det. Hvordan gør jeg udelukkende baggrunden gennemsigtig?

Et lille bi-spørgsmål: Kan jeg lave en baggrund med runde hjørner, uden at skulle lave 4 forskellige små billeder til hjørnerne? Hvis jeg gør det med billeder, kan jeg jo ikke gøre disse gennemsigtige også :-(

Jeg håber nogen kan hjælpe!

Mvh
Martin
Avatar billede roenving Novice
11. maj 2007 - 14:21 #1
Det kan man kun lave med to forskellige elementer ovenpå hinanden !-)
Avatar billede superflydk Nybegynder
11. maj 2007 - 14:27 #2
Så blev det kryptisk. Skal jeg så lave 2 popup'er der trigges af det samme MouseOver?
Avatar billede roenving Novice
11. maj 2007 - 14:37 #3
Du skal lave to elementer, som du i scriptet placerer nøjagtig samme sted, det, der fysisk skrives først i koden, vil så ligge bagved !o]