Avatar billede lassechr Nybegynder
11. maj 2007 - 12:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

opdateret gfx driver gav lavere fps

Hej eksperter. Jeg har ikke brugt min computer til at spille på i lang tid, og derfor var min gfx driver op mod 1 år gammel.
For et par dage siden købte jeg counter-strike source, og opdaterede derfor min driver. Dette gav mig kun lavere fps end før. Da jeg installerede driveren frøs min computer efter jeg havde genstartet. genstartede da igen, og den er ikke frosset siden. Får dog, nogle gange, en fejlmeddelelse når jeg tænder computer, der står bare noget med ControlService ikke virker, og vist ikke andet end det.
Hvad kan der være galt? Skal jeg installere en anden driver? Først downloadede jeg den nyeste fra ati.com, men eftersom den frøs efter jeg genstartede, og fordi jeg ikke kunne deaktivere lodret synkronisering med den, downloade jeg en omega driver. Efter jeg havde installeret denne, frøs computeren også efter et reboot, og jeg kører nu med ekstrem lav fps. Hvad kan der være galt?
Avatar billede lassechr Nybegynder
11. maj 2007 - 13:03 #1
og efter jeg havde installeret ny driver, sker det også ind imellem at jeg ikke kan se noget når jeg afspiller en video. Kan høre lyden, men der er stadigvæk bare sort billede.
Avatar billede lassechr Nybegynder
11. maj 2007 - 13:07 #2
"det anmodede kontrolelement er ikke gyldigt for denne service," og så står der bare controlservice, og så kan jeg vælge at trykke ok.
Avatar billede jostine Nybegynder
11. maj 2007 - 14:02 #3
Hej

Mener at CS er "dedikeret" til at benytte OpenGL. Desværre hælder ati over mod DirectX - og så er der jo en mindre interessekonflikt.
Så vidt jeg husker står CS default til at benytte OpenGL. Prøv at ændre i video-mode (kan ikke lige huske hvad den skal ændres til).
Dog bliver ati vist aldrig helt gode venner med CS-folkene - grafikken bliver ikke 100 % ok.

/jostine
Avatar billede lassechr Nybegynder
11. maj 2007 - 14:15 #4
computeren frøs jo efter reboot, kan ikke se videofilm ordentligt, og jeg får den der controlservice fejl cirka 50% af gangene når jeg starter min computer, så et eller andet siger mig, det ikke bare er pga. OpenGl
Avatar billede lassechr Nybegynder
11. maj 2007 - 14:19 #5
kan ikke skifte det til Direct3D nogle steder, kan ikke engang se om den står på OpenGL
Avatar billede lassechr Nybegynder
30. september 2007 - 15:50 #6
lukket, nyt gfx kort