Avatar billede matz Nybegynder
11. maj 2007 - 09:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sødemidler

Jeg vil gerne have afvide om sødemidler som for eksempel i sodavand er sundhedsskadlige for ens krop. Jeg har læst "anmeldser" fra nogle ernæringseksperter, som åbenbart ikke har den samme mening om det er skadeligt eller ej.

Og er der forskel på hvor meget sødemidler de bruger til en pepsi max i forhold til en coca cola zero ?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. maj 2007 - 09:32 #1
Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. maj 2007 - 09:46 #2
Avatar billede matz Nybegynder
11. maj 2007 - 09:48 #3
Ja det har jeg også godt læst, men syntes bare det er underligt at de der siger god for det. Mens andre siger det er direkte skadeligt.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. maj 2007 - 09:48 #4
hørte engang noget om at man skulle drikke 2 litter om dagen med sødemiddel før der ville begynde at blive mogen former for sundhedsrisiko
Avatar billede jostine Nybegynder
11. maj 2007 - 11:48 #5
Sødemidlerne er vist (!) ikke direkte skadelige i de mængder vi bruger dem.
Men, (jeg tror nok, at det er undersøgt) at hvis kroppen "snydes" for sukker, kompenserer vi for den manglende sukker på andre måder.
Så f.eks. børn der drikker cola og cola ligth vil have en forskellig trang til sukker (slik) efter indtagelsen af colaerne.
Hjernen er vist ikke så let at snyde !!!
Avatar billede sascha Nybegynder
11. maj 2007 - 16:22 #6
Kroppen får rigeligt sukker i den daglige fødeindtagelse. Som med alt andet skal sødemidler ikke overdrives og der er dem der mener at især Aspartam,(Nutrasweet). kan gi' alle mulige former for kræft men det er ikke bevist.
Avatar billede matz Nybegynder
03. august 2007 - 11:58 #7
Nogen der vil have point?
Avatar billede sascha Nybegynder
03. august 2007 - 13:05 #8
Problemet med sødemidlet i lightsodavand,(aspartam), er at det er flere gange sødere end alm. sukker og kan derved gøre børn mere "afhænige" af søde ting.Der kan findes rigtig mange artikler på nettet over sødemidlers skadelige virkninger. Bla. kan man få 37 ! forskellige cancersygdomme,
Har selv Diabetes og bruger derfor mange sødemidler i hverdagen men selvfølgelig i begrænset mængde.
Avatar billede sascha Nybegynder
03. august 2007 - 13:06 #9
;-)