Avatar billede exe-s Nybegynder
10. maj 2007 - 23:07 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Søgefunktion i acces?

Hej jeg sidder netop og laver afsluttende IT projekt, skal her lave en acces database. Man skal så inde i en formular kunne skrive eksempelvis kunde nr. 23 og så kommer alle data´ene frem og kunde nr. 23... Men for at øge brugervenligheden ville det jo være smart hvis man lige kunne klikke søg på firmanavn og så på den måde eksempelvis skrive "Coca Cola" og så kunne man se hvilket kunde nr. Coca Cola har.

Håber I forstår;o)

Giver kun point hvis jeg kan se en fil hvor det sker, og så kan sætte det ind i min egen acces formular;o)
Avatar billede mugs Novice
11. maj 2007 - 04:52 #1
Der er mange muligheder. Har et par eksempler. Din e-mail?
Avatar billede schoesler Nybegynder
11. maj 2007 - 04:55 #2
prøv denne link der er et eksempel

http://www.makeiteasy.dk/eksempler/Downloads.htm
Avatar billede exe-s Nybegynder
11. maj 2007 - 08:12 #3
Mugs-> Mange tak, min mail er jbruhn [a] jbruhn.dk
Schoesler-> Jeg kan ikke finde et eksempel hvor de gør sådan på makeiteasy´s download side. Måske du kan give et direkte link?
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2007 - 08:33 #4
Du kan også bruge en simpel combo med autoudfyld!~)

http://www.spgprogramming.com/access/kunde.mdb
Avatar billede mugs Novice
11. maj 2007 - 08:50 #5
Eksempler sendt.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2007 - 08:57 #6
Hov, jeg opdaterede også lige, så man kan se kundenr i kunde.mdb!~)
Avatar billede exe-s Nybegynder
12. maj 2007 - 14:34 #7
Hej,
Jeg fik løst mit problem, I får begge points;o)
Avatar billede exe-s Nybegynder
12. maj 2007 - 14:34 #8
så tak;o)
Avatar billede mugs Novice
12. maj 2007 - 16:07 #9
Selv tak - Og tak for point. Hvilken løsning valgte du?
Avatar billede exe-s Nybegynder
12. maj 2007 - 19:07 #10
Hej mugs, jeg brugte en anden løsning jeg selv fandt på google inden i lagde jeres op;o) Men I skal have tak...

Måske I også kan hjælpe her: http://www.eksperten.dk/spm/777999