Avatar billede sweetmeinert Nybegynder
10. maj 2007 - 20:56 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

fejl i min boot.ini

jeg har en pc men windows xp på et sata drev og en windows mce på et ide drev men nå jeg booter på mit sata drev kan jeg kun boote min xp op og vis jeg booter op på mit ide drev kan jeg kun boote mce op
her er min boot.ini har jeg lavet fejl i den???

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /FASTDETECT /NOEXECUTE=OPTIN
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Media Center Edition" /noexecute=optin /fastdetect
min diskhåndterning siger at xp ligger på disk 2 pation 1 og min mce ligger disk 0 pertion 1
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2007 - 21:01 #1
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2007 - 21:05 #2
Avatar billede sweetmeinert Nybegynder
10. maj 2007 - 22:43 #3
det blev jeg ikke kloger af findes der et program der går ind og søger efter aktivet oprativsyster og laver en boot ini for en ???
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2007 - 22:48 #4
ja det gør fixmbr faktisk hvis jeg ikek husker meget forkert.
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2007 - 22:48 #5
i en recovery prompt skriver du fixmbr /? så kan du se hvad switchen er for at søge efter installerede OS.
Avatar billede sweetmeinert Nybegynder
10. maj 2007 - 23:35 #6
takker for de mange svar lidt blandning af alle svar samt lidt google søgning fik den til at køre :-) vis nogle vil han pointne så lig et svar :-)
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2007 - 23:51 #7
svar
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2007 - 00:19 #8
svar
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. maj 2007 - 17:15 #9
citat.--det blev jeg ikke kloger af findes der et program der går ind og søger efter aktivet oprativsyster og laver en boot ini for en ???... bootcfg/ default.->http://www.dbhome.dk/bartfreak/guider/Boot-ini%20problem.htm
Avatar billede sweetmeinert Nybegynder
12. maj 2007 - 18:09 #10
jeg bootede min pc op på en windows xp install cd  og og trykket r da den spurgte om den skulle rep den inde i recovery prompten skrev jeg  bootcfg /scan derefter spurgte den hvilken en man ville add sååå men tak for hjælpen vis nogle af linkne ikke var komme hvade jeg ikke kommet på rette vej :-)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. maj 2007 - 19:05 #11
okay..O)