Avatar billede boheme Nybegynder
10. maj 2007 - 18:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg presse lidt mere levetid ud af mit batteri?

Mit aldrende batteri på min Fujitsu S amilo computer har været ved at dø i et stykke tid og er nu helt fladt således at hvis stikket falder ud så slukker computeren, og den står hele tiden på 0% batterilevetid + at den oplader.
Jeg har ikke kunne finde et værktøj på computeren der hedder "batteri vedligeholdelse", jeg har kigget i kontrolpanel under strømstyring. Her har jeg forskellige muligheder for strømstyring og jeg kan også se hvilket batteri det er jeg har man jeg kan ikke "aflade og genoplade" batteriet. Men det er måske også ligegyldigt nu hvor det er helt fladt, eller hvad?. Tak
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. maj 2007 - 19:10 #1
ja, du skal have nyt, desværre
Avatar billede boheme Nybegynder
10. maj 2007 - 19:12 #2
Er det normalt man ikke har medfølgende software til "vedligeholdelse" dvs total afladning af batteriet?
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. maj 2007 - 19:15 #3
ja, man kan jo bare selv aflade det. Men det med helt at aflade et batteri er noget der hører nikkel-cadmium dagene til, med nye lithium-ion batterier er det ligemeget
Avatar billede boheme Nybegynder
10. maj 2007 - 19:20 #4
ok tak, det er nok bare noget jeg husker fra min gamle bærbare pentium75 (her havde jeg også værktøj til at kallibrere osv), nå men jeg affinder mig bare med at det er dødt :-( æret være dets minde.
drgonzo læg et svar så jeg kan lukke
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. maj 2007 - 19:30 #5
RIP  ;)