Avatar billede hcm Nybegynder
10. maj 2007 - 13:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

sammenklippe to jpg filer

Hejsa,
Jeg har et dokument som jeg vil ha' scannet ind, men det er for stort til min A4 scanner... Hvordan kan jeg ta' 2 billeder og klippe dem sammen? Alternativt, er der en der vil gøre det for mig?

Hvis der skal flere point i puljen for dette, så gi' besked...
Avatar billede nva Praktikant
10. maj 2007 - 13:17 #1
Du burde kunne lægge de 2 billeder sammen med fx. Irfanview http://www.irfanview.com/
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
10. maj 2007 - 13:22 #2
Irfanview kan ikke (i min udgave i hvert fald) håndtere overlap mellem billeder. Programmet skal måske også kunne rotere billederne lidt, så de matcher perfekt.

Prøv at søg på "Photostich freeware" og "Pananorama freeware" i google
Avatar billede nva Praktikant
10. maj 2007 - 13:25 #3
I Irfanview kan du jo selv bestemme størrelsen på billederne og kan derfor selv bestemme hvor store de skal være - de behøver jo ikke lave overlap.
Avatar billede hcm Nybegynder
10. maj 2007 - 14:21 #4
kan ikke lige gennemskue hvordan jeg gør det det i Irfan... Er ikke specielt god til billedbehandling, og jeg kan ikke finde et specifikt program med de søgninger i google. Kan du anbefale et specifikt program?
Avatar billede nva Praktikant
10. maj 2007 - 14:25 #5
I Irfanview forestillede jeg mig at du først åbnede det ene billed - tog en copy af det og så åbnede et 'tomt/nyt' billede som du så pastede det originale ind i og tilpassede i den størrelse du ønskede - derefter en copy af det andet og paste ind ved siden af/under/over det første.
Avatar billede charlestucker Nybegynder
10. maj 2007 - 15:54 #6
Hey hcm

Jeg sidder til dagligt og arbejder i photoshop og vil gerne prøve at sætte dine billeder sammen for dig, hvis du ikke allerede har fundet en løsning. Det burde ikke være noget problem, jeg har lavet billeder på 12,5 x 2,40 meter, det hænger hos Sportmaster i Storcenter Nord i Århus N.

MVH
Charles Tucker
Avatar billede hcm Nybegynder
10. maj 2007 - 16:40 #7
Charles, det ville da være dejligt. Det er personllige filer, så jeg vil helst ikke poste dem for alle til download. Kan jeg sende dem til dig? Du kan sende en mail til henrikcmadsen at gmail dt com, så kan jeg sende dem til dig hvis det er ok, eller give dig et link hvor du kan downloade dem...

Tak
Henrik
Avatar billede hcm Nybegynder
11. maj 2007 - 16:05 #8
Charles,
hoerte aldrig noget tilbage fra dig... Er du stadig interesseret i at goere dette?
Avatar billede charlestucker Nybegynder
11. maj 2007 - 16:18 #9
Ja.. helt sikkert... jeg har sendt dig en mail så du har min adresse..

MVH
Charles Tucker
Avatar billede hcm Nybegynder
21. maj 2007 - 11:51 #10
Charles, det er helt perfekt! Tak for det!