Avatar billede olai Juniormester
10. maj 2007 - 09:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vista vil skide på printeren

Hej Eksperter

Har DESVÆRRE købt en bærbar med Vista.

Min HP 2840 Laserjet vil ikke installeres på Vista.

Jeg har downloaded driveren fra Hp´s hjemmeside.

Når jeg forsøger installationen sker følgende:

Et vindue popper op: Make sure that the printer is connected and power turned on.

Herefter trykker jeg ok og sætter USB stikket i printeren.(og printeren er tændt)

Computeren skriver:
New printer detected - Please wait

Herefter går der 10 min. hvorefter næste besked er:

Installation operation failed..

Hertil kan jeg jo kun trykke ok.

Jeg gik også ind i Enhedshåndtering, hvor jeg fandt
følgende:
Billedenheder: HP LaserJet 2840 Scanner
Bærbare enheder: Laserjet 2840
Diskdrev: HP LaserJet 2840 USB Device
IEEE 1284.4 Enheder: HP Color LaserJet 2840 (DOT4USB)
USB Controllere: HP Color LaserJet 2840 EWS

Jeg har snakket med både Microsoft og HP selv.
Den ene henviser til den anden og omvendt. . . . :-(

Hvad kan der være galt ? ? ? ? ?

Jeg sætter 140 points på højkant da jeg mener
det er umuligt at løse denne opgave. . . .
Avatar billede olai Juniormester
10. maj 2007 - 09:19 #2
Jeg behøver vel ikke nævne at den ikke står under:
Kontrolpanel>printere
Avatar billede hcma Novice
10. maj 2007 - 09:33 #3
har du installeret/tilsluttet den i rigtig rækkefølge ?  (HP's printere plejer at være meget strikse m.h.t. rækkefølgen)
Avatar billede olai Juniormester
10. maj 2007 - 09:38 #4
hvad er den rigtige rækkefølge ?

Jeg har fulgt deres anvisninger:

Before proceeding with the software installation, the printer must first be properly set up.

Close any software programs running on your computer.

Click the Download button and a File Download box will appear.
Select Save and a Save As box will appear.
Select a directory to save the file in and click Save. Remember the location of the saved file.
Locate the file using Windows Explorer when the download has completed.

Double click on the file. This will extract all the driver files into a directory on your hard drive.
The default directory is c:\Program Files\Hewlett-Packard\LaserJet CLJ2820-CLJ2840 Drivers.
However, you can change the path and directory name at the time of extracting the file.

Click Next after the file extraction is complete and follow the instructions presented by the EZInstall program. Do NOT attach the USB cable to the printer until prompted by the EZInstall program.
After the installation is complete you can delete the file "clj2820-2840-v32-PCL6-pnp-ww.exe" if desired.
Avatar billede olai Juniormester
10. maj 2007 - 09:45 #5
Jeg har nu gjort noget andet.
Sat en ekstra computer op som server, og så virker det da, men sådan kan det desværre ikke stå.

Et eller andet tyder på at jeg skal ud og købe en printserver.
Dog er der en indbygget i printeren, men accespoint står 40 meter væk fra printer og computere...
Avatar billede hcma Novice
10. maj 2007 - 09:47 #6
og du har selvfølgelig gjort som der står:
Do NOT attach the USB cable to the printer until prompted by the EZInstall program.
Avatar billede olai Juniormester
10. maj 2007 - 09:55 #7
Jeg satte først USB kablet i da EZinstall bad om det:

Make sure that the printer is connected and power turned on.
Avatar billede olai Juniormester
10. maj 2007 - 12:40 #8
Nu har jeg været nede efter en trådløs printserver.

Skal printeren først installeres som lokalprinter før det virker over printserveren.
FOR SÅ ER JEG JO LIGEVIDT............. :-(

Den ene har VISTA og den anden XP (:-))
Avatar billede hcma Novice
10. maj 2007 - 12:48 #9
ved det ikke; jeg er lost  :o(
Avatar billede robinson Nybegynder
21. juni 2007 - 21:57 #10
Hej Olai - har du prøvet dette, det virkede for mig...

http://www.winforumz.com/vista/HP-er-USB-work-Vista-32-Premium-ftopict16261.html
Avatar billede olai Juniormester
22. juni 2007 - 07:30 #11
Jeg installerede en printserver fra HP, og så virkede det...
En dyr løsning, men det virkede.

Kan kun sige; hold jer LANGT VÆK fra vista.
Avatar billede olai Juniormester
29. oktober 2007 - 23:30 #12
Jeg installerede en printserver fra HP, og så virkede det...
En dyr løsning, men det virkede.

Kan kun sige; hold jer LANGT VÆK fra vista.