Avatar billede alexander_j Nybegynder
01. juni 2001 - 11:17 Der er 21 kommentarer og
4 løsninger

Optimer ADSL-forbindelsen!

I PC-planet nr.9/2001 var der en artikel om hvordan man optimere sin ADSL-forbindelse. Jeg har forsøgt at følge artiklens foreskrifter, men er stødt på indtil flere problemer , hvilket nok skyldes at jeg køre win2000(eng) (selvom artiklen ikke direkte henvender sig til en bestemt version af windows!).

Mit første problem er når jeg vil lave en backup af registreringsfilen - artiklen siger: start/kør/ scanregw
Min maskine siger findes ikke!!! Nogen der ved hvad man skal gøre på win2000?

Næste problem kommer når jeg vil ændre på størrelsen af datapakkerne - artiklen siger: hkey_local_machine\\system\\currentcontrolset\\services\\vdx\\mstcp
Min maskine kan ikke finde vdx\\mstcp!!! Nogen der ved hvad det hedder på win2000?

Sidste problem kommer når jeg vil ændre på størrelsen af aggregate rate-indstillingerne - Artiklen siger: hkey_local_machine\\system\\currentcontrolset\\services\\class\\net\\0000-0009
Min maskine kan ikke finde class\\net\\0000-0009!!! Nogen der ved hvad det hedder på win2000?

Håber der er en der kan hjælpe!

Venlig hilse Alexander
Avatar billede dexxa Nybegynder
01. juni 2001 - 11:23 #1
Download følgende speedfil, og kør den, den klarer arbejdet også på 2000 ;) - Den laver det om som du kan gøre med overstående + lidt mere, SÅ INTERNETTTET BARE SUSER DER UD AF ;)

Download
Windows 95/98/98SE/ME
http://www.teamcs.dk/stofaclub/speed9x.exe

Windows 2000
http://www.teamcs.dk/stofaclub/speed2k.exe

Held og lykke
Daniel
Avatar billede handmade Nybegynder
01. juni 2001 - 11:23 #2
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 11:25 #3
Jeg mener du kan tage en backup inde i regedit, under Export!
Avatar billede zycho Nybegynder
01. juni 2001 - 11:26 #4
behøver du alt det besværlige for at optimere din forbindelse??

Se her hvad du kan gøre (meget lettere):

http://www.windrivers.com/utility/scripts/util.asp?cat=Modem&cat2=Modem/Cable/DSL%20Utilities

Der findes også en på http://www.aod.dk (alt om data), et sted men jeg kan ikke komme ind på deres side nu, men prøv om du kan. Jeg ved den er der, så prøv med denne i første omgang!
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 11:27 #5
Og du kan teste din ADSL her:

http://www.dslreports.com/stest?loc=1
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 11:28 #6
Avatar billede kgj05 Nybegynder
01. juni 2001 - 11:33 #7
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. juni 2001 - 11:37 #8
Personligt holder jeg mig langt væk fra de der \"Test din Internet forbindelse her\"-sider ... du kan slet ikke stole på disse!
Avatar billede handmade Nybegynder
01. juni 2001 - 11:37 #9
-->dexxa,

Prøvede lige din 2000 speed.exe, og jeg er ret imponeret. Den virker faktisk meget overbevisende..
Avatar billede jimsim Nybegynder
01. juni 2001 - 11:38 #10
Hvad type NetExpress har du? 1 eller 2?
Hvis det er 1(ATM) så kig engang forbi her:
http://home19.inet.tele.dk/larsjust/netexpres.html
http://home19.inet.tele.dk/larsjust/win2000.html
Avatar billede jimsim Nybegynder
01. juni 2001 - 11:42 #11
Handmade, kan du fortælle hvad der var så imponerende? Fristes måske at afprøve den på min win98. ;)
Hvad laver filen helt præcis?
Avatar billede jimsim Nybegynder
01. juni 2001 - 11:45 #12
Oops, har du Netexpress? det fremgå ikke af spm?
Avatar billede handmade Nybegynder
01. juni 2001 - 11:46 #13
Så vidt jeg lige hurtigt kan se på read.me så udover de sædvanlige reg.base ændringer, tildeler den netkortet en masse hukommelse. Jeg kan mærke en meget tydelig forskel - siderne brager ind på skærmen på min 2000.
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. juni 2001 - 11:46 #14
SpeedCorp.net har også lavet et Tweak program ...

http://www.speedcorp.net/broadband/2kenhancer/index.shtml
Avatar billede jimsim Nybegynder
01. juni 2001 - 11:52 #15
Okay, må tjekke når jeg kommer hjem :)
Fordi jeg nævnte Netexpress, var fordi du skrev om Aggregate Rate(som du faktisk kun havde læst m), men uden at ligge hovedet på blokken mener jeg at den kun findes ved TDC? Men det er der vel nogle af folkene som bruger CC eller WOL der kan svare på.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 12:02 #16
goulduck> Hvordan tester du din adsl hastighed?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
01. juni 2001 - 12:15 #17
Tak for hjælpen :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 13:06 #18
goulduck> du har stadig ikke svaret på mit spørgsmål:

Hvordan tester du din adsl hastighed?
Avatar billede handmade Nybegynder
01. juni 2001 - 13:15 #19
-->retaxes
Jeg tester altid min forbindelse det samme sted :http://www.worldonline.dk/stac/

Det skulle give en så objektiv måling som muligt i DK...
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 14:38 #20
handmade> var lige inde på den site du nævnte, her fik jeg flg. resultat og jeg synes jo nok der er meget optimitiske, men iflg. Net stat Live fik jeg på
1o Mb en downstream på gennemsnitlig 515Kb/s
Tekstfil 2.5 Mb med en rate der sagde 330Kb/s

Hertil skal siges at den på 10Mb startede i et sindigt trav, men efterhånden steg raten.

Jeg har cisco 677 fra Cybercity
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 14:41 #21
Det er klart at en test ikke er nok, men i en stille stund vil jeg teste den 10 gange, tage tid og regne gennemsnittet ud.

Jeg glemte at sige at jeg har prøvet mange små ting der skulle sætte speeden op, men hvis resultaterne holder, så vil da helt klart bruge speed.exe - WOW

Glemte at skrive min Up/down den er 384/384, men har næppe været meget over ~300/~300
Avatar billede handmade Nybegynder
01. juni 2001 - 15:14 #22
Fordelen ved denne side er, at den giver et godt mål for hvordan performance er på forbindelsen, uden at denne belastes af propper på nettet rundt omkring i verden.

Hvis man bruger den samme test hver gang så får man et reelt billede.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 15:17 #23
Lige en ting, det er ikke så smart at den ligger i cachen, så starter den ikke men viser billedet med stjerner fra sidste dl!
Avatar billede handmade Nybegynder
01. juni 2001 - 15:21 #24
Hmm, det gør min ikke. Den starter på en frisk hver gang og overskriver den gamle..
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 15:39 #25
Jeg sletter bare cachen så virker det igen.
Den sidste måling var fantastsik, at det er lige før jeg ikke tror det kan være sandt.
¤ min. 25 sek..for at hente 10Mb og en average på 685Kb/s

Den starter langsom op med ca. 290Kb og topper med 685Kb for så at falde til 640Kb.

Jeg bruger et lille bitte program, der er gratis, det hedder AnalogX Netstat Live
og kan hentes på:

http://www.analogx.com/