Avatar billede mrhan Nybegynder
10. maj 2007 - 07:00 Der er 15 kommentarer

Hvorfor er dette kort stadig så dyrt.?

Hej allesammen
I min snart 2 år gamle stationærer pc har jeg dette grafikkort i:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=121967
Hvordan kan det være at det stadig stort set koster det samme som dengang jeg købte kortet, der må jo være kommet mange nye og bedre kort siden..??

Hilsen
mrhan
Avatar billede huset Praktikant
10. maj 2007 - 08:20 #1
Nogle kort har tendens til at holde en høj standard tiltrods for nyere og bedre teknologier. Især på grafikkort siden ser man dette kontra f. eks processorene.

Dit kort er stadig godt med på toplisten når man ser dets "alder" i betragtning.
Dog tror jeg ikke mange ville vægte det vs. det store nye kort til samme pris.
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2007 - 10:49 #2
det kan også skyldes at man har et stort lager af dem, og da de nu er svære at komme af med, holder man en kunstig pris på dem, så man kan afskrive dem emd en større pris....
Avatar billede huset Praktikant
10. maj 2007 - 10:56 #3
Virker sært SÅ mange forhandlere skulle holde SÅ stort et lager af et max poplært kort ;)
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2007 - 11:05 #4
x850 er altså over 2 år gammelt nu. (det er tilføjet den 23 januar 2005)
Avatar billede huset Praktikant
10. maj 2007 - 11:06 #5
Ja og ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. maj 2007 - 11:10 #6
Men afskriver man ikke indköbsprisen?
Avatar billede huset Praktikant
10. maj 2007 - 11:11 #7
Stim > ??
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. maj 2007 - 11:12 #8
Har man köbt et kort til 3000 er det vel ligemeget hvad udsalgspris er. Man kan vel kun afskrive de 3000, eller?
Avatar billede huset Praktikant
10. maj 2007 - 11:13 #9
Hmm misforstår jeg eller svare du på noget andet end opretter spørger om ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. maj 2007 - 11:15 #10
Screembilles teori om at man har större afskrivning hvis udsalgspris er större. Kan også väre det er mig der ikke forstår ;o)
Avatar billede c-holst Novice
10. maj 2007 - 22:41 #11
Det kunne jo også have den enkle forklaring, at man stadig kan sælge til den pris.

nu har jeg ikke lige tal på, hvor mange kort der rent faktisk er  på lagrene rundt omkring, men måske har de slet ikke kortet når der kommer en henvendelse, der er set ind imellem.
eller måske har de et enkelt som de lige skal af med uden at sætte til

så er der jo det gamle sælgerkneb med, "at hvis noget skinner som guld"
Avatar billede huset Praktikant
18. maj 2007 - 17:25 #12
Feedback tid??
Avatar billede mrhan Nybegynder
19. maj 2007 - 10:42 #13
Flere gode bud.. Smid svar jer der vil have point. :-D
Avatar billede mrhan Nybegynder
23. maj 2007 - 01:37 #14
Kom med svar så jeg kan give point :-D
Avatar billede huset Praktikant
12. juni 2007 - 18:37 #15
.......