Avatar billede zhodiac Nybegynder
09. maj 2007 - 19:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Core 2 quad: 2,4 Mhz?

Hey folkens

Jeg har lige købt en Core 2 quad og installeret den i xp, når jeg går ind og kigger i windows står den til at kun køre 2,4 Mhz, hvordan aktivere man de sidste 3 processere eller er det som det skal være?
Avatar billede huset Praktikant
09. maj 2007 - 20:20 #1
Det er som det skal være. Du har ikke 4 processorer, men 4 kerner der arbejder som én (groft sagt)

Link lige til produktet
Avatar billede huset Praktikant
09. maj 2007 - 20:21 #2
Du regner med ikke med den køre 2.4GHz x 4 ??
Avatar billede zhodiac Nybegynder
09. maj 2007 - 20:52 #3
Jo det var da sådan set det jeg regnede med, mere eller mindre.. :S
Avatar billede huset Praktikant
10. maj 2007 - 08:15 #4
Beklager for dit vedkommen, hvis du havde opfattet det sådan.

Kentsfield er kodenavnet for denne type processor, og sammen med et D975XBX2 ( aka Bad Axe 2 ) har vi forsøgt at mase alt liv ud af vores powersupply for at se hvor meget vi kunne få ud af denne verdens første 4-kerne cpu.

læs denne http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=6357
Avatar billede huset Praktikant
10. maj 2007 - 08:30 #5
Avatar billede danm Nybegynder
10. maj 2007 - 22:10 #6
Så vidt jeg ved, har du 4 kerner der hver kan køre en clock hastighed på 2.4 gHz, men de gør det dog ikke samtidig på en opgave (eller program) så det kører med 9.6 GHz. Ideen er jo at opgaverne fordeles på de forskellige kerner der teoretisk set burde være en processor hver inde i multi kerne processoren.
Du skulle også gerne kunne se arbejdsfordelingen blandt kernerne hvis du åbner windows joblisten (skulle gerne være fire felter i oversigten over CPU brug)
Du kører måske ikke en opgave hurtigere, men du kan køre 2 (og op til flere ) tunge opgaver uden at du bemærker systemet bliver langsomt. Som de prøver i hardwaretest.dk sætter de winrar til samtidig med et videokomprimeringsprogram og et par andre, uden at windows bliver langsommere.
Avatar billede huset Praktikant
11. maj 2007 - 07:24 #7
"Så vidt jeg ved, har du 4 kerner der hver kan køre en clock hastighed på 2.4 gHz"

Startede jeg også med at sige. Resten står i mit link
Avatar billede zhodiac Nybegynder
11. maj 2007 - 09:36 #8
Mange tak for dit svar.. :) du har sandelig fortjent de point.. :)