Avatar billede finito Nybegynder
01. juni 2001 - 10:57 Der er 3 kommentarer

Profiler (NT) og vision97 (SCO)

Jeg har et netværk med PDC og 2 bdc. Derudover en memberserver (mail) og endelig en sco server, med termemulering af vision97. Klienterne er nt40wks, og netværk tcp, servere NT40. med seneste sp. Roaming profiles gemmes på PDC.

Problem:
En bruger logger lokalt på maskinen, og mapper de enkelte drev både fra nt-servere og Unix. Bliver promptet for Unix brugernavn og password.

Logger han på domainet kan han ikke mappe Unix drev,
men kun NT-drev. prompter ikke en gang for password til Unix.

Logger jeg på som netværksadministrator, kan jeg mappe unix drev, med hans brugernavn og password
og også NT-drev.

Jeg har rettet i reg, men ingen ændring.

Har nogle en forklaring / løsning på dette ??

Hygge

Finito
Avatar billede kgj05 Nybegynder
01. juni 2001 - 11:42 #1
Er løsningen ikke installation af SAMBA på din Unix platform.
Ved brug af samba er det NT domainet, der validere og Samba sørger for at brugeren har rettigheder til diverse shares / printer m.m. på unix serveren !
Avatar billede finito Nybegynder
01. juni 2001 - 12:10 #2
>>>Kqj05
Det kan godt være, det ville være løsningen, men jeg ville faktisk gerne have \"lortet\" til at virke. Mest pga. at andre brugere ikke har problemet, mens jeg har 3 brugere med det samme problem.
Jeg har faktisk også forsøgt at slette profilerne og oprette dem på ny. Det virker heller ikke.
Såee deeet ??!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2001 - 13:07 #3
Hvis du kun har problemer med 3 af dine brugere, lyder det som at løsningen skal findes på tegn/fil niveau. kontroller for danske tegn (æøå) i brugernavne/password/filnavne/mappenavne/sharenavne/mm. Når du nu har bukserne af, så kik også lige om der er nogle lange filnavne, der kan give problemer, især hvis navnet indeholder mellemrum

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk