Avatar billede maddoggy Nybegynder
09. maj 2007 - 14:11 Der er 3 kommentarer

Mysql, kan ikke oprette databaser

Hejsa

Jeg sidder med et problem, hvor jeg skal ha' oprettet en database, men når jeg prøver enten via et php script el. via en dos prompt på 2003 server sker der bare ingen ting, jeg har hentet administrations modulen fra mysql side og der logger jeg fint i i selve mysql, og kan oprette andre brugere men kan stadigvæk ikke få lov til at oprette en database.

Er der nogen som ligger inde med et par gode ideer til hvad der kan være galt.

Har prøvet at afinstallere og geninstallere.

På forhånd tak
Avatar billede dkfire Nybegynder
09. maj 2007 - 22:39 #1
Beskriv i lidt mere detajler hvad du gør og hvad den siger.
Avatar billede maddoggy Nybegynder
09. maj 2007 - 22:48 #2
jeg er kommet frem til at der meldes at port 3306 ikke er åben, men har så kort en port scan og den meldes åben?!?! har igen prøvet at afinst og geninst. og kan stadigvæk logge ind via admin toolet men ikke via en dos prompt og dermed kan jeg så heller ikke få oprettet el. se test databasen. håber det giver lidt mere indsigt.
Avatar billede maddoggy Nybegynder
11. maj 2007 - 00:12 #3
ok, det bliver da mere og mere trals det her, i admin toolet kan, jeg få lov til at oprette en database, kalder den for billed, den ligger i mappen i mysql sammen med test databasen, prøver så at køre et test script og det eneste der sker er en blank skærm i IE og ikke mere... samtidig kan jeg heller ikke få lov via en dos prompt el. via den indbyggede dos at oprette en ny database melder i dos at man ikke kan logge få lov pga man ikke bruger password, i den indbyggede hopper den bare til ny linje -> og står der og laver ingenting.

håber at der kan bringe det lidt tætter på en løsning på mit problem.