Avatar billede ml Nybegynder
09. maj 2007 - 12:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Meget langsom MySQL - alle treads er locked?

Vi har pludselig fået problemer med at MySQL kører meget langsomt og serveren er belastet (ligger mellem 50-100 CPU Usage).

Ser man på databasens prosesses, står alle treads med status: locked indtil de når en time på omrking 60, hvorefter de gå igennem, de efterfølgende treads bliver igen locked, indtil de når ca. time 60 og går igennem osv.

Har prøvet at tjekke div. tabeller for fejl, har sorteret index og records og genstartet, men der var igen fejl og det hjalp ikke.

Vi har ikke flere besøgende end normalt og der er masser af plads på serveren, som er rigelig stor og uden hardware fejl.

Vi kører MySQL 4.0.25-nt  på en Windows 2003 Server.
Avatar billede ml Nybegynder
09. maj 2007 - 12:57 #1
Jeg fandt selv fejlen.

Det var et lidt kringlet kald, som gjorde at den skulle kopiere resultatet til en temp tabel, hvilket kørte meget langsomt og låste databasen.

Nu skal jeg så bare finde ud af hvorfor det kald pludselig er blevet så langsom...
Avatar billede ml Nybegynder
09. maj 2007 - 12:57 #2
Lukker