Avatar billede ridder Nybegynder
08. maj 2007 - 13:43 Der er 3 kommentarer

Håndtering af restordre i C5 - ver 3.0

Er der nogen som kan fortælle hvordan man håndterer restordre i C5, jeg tænker på hvordan man styre det.

Idag er vores system sat op til at gemme alle ordre også efter fakturering er det rigtigt? jeg har en tro på at systemet skal sættes op så alle gennemførte ordre nedlægges så det kun er ordre med rest på som gemmes, hvordan gør man lige det? ;-)
Avatar billede up2nogood Nybegynder
09. maj 2007 - 08:22 #1
Kig nede i Ordre/Parametre/Ordre
Der skal hak ved Nedlæg komplet leveret linie og Nedlæg Ordre ved nul linier.

Hvis du har hak der, vil en linie blive slettet fra ordren når den er komplet faktureret. Når der ikke er flere linier, vil ordren også blive slettet.
Avatar billede ridder Nybegynder
09. maj 2007 - 08:41 #2
Okay men når jeg så har sat det hak kan jeg så slette alle gamle ordre uden at systemet sletter de nuværende ordre hvor der er restordre på?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
09. maj 2007 - 11:36 #3
Nej, når de parametre er sat, vil C5 for eftertiden selv slette linier og ordre, men ikke gøre noget ved de eksisterende.
Du skal lave en selektiv sletning, hvis du manuelt finder ordren, hopper på linier og sletter de linier du vil slette. Herefter kan du så slette ordren.