Avatar billede glass Nybegynder
08. maj 2007 - 05:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HP ProCurve Switch 2626 og båndbredde

Jeg har et halv rackskab og har selv 4 servere samt 3 venner med hver 3 servere i skabet.
Min ISP har givet os fri forbindelse på en 10Mbit linje.
Men nu lukker de fuldt op for 100Mbit og kræver betaling pr. gb
Mit problem er nu hvordan skal jeg dele dette med vennerne?
jeg trækker ikke særlig meget trafik og de æder løs af båndbredden og det vil jeg naturligvis ikke betale for!
Hvordan kan jeg tæller hvor mange gb hver server/ip/switch port bruger?
Jeg har en HP ProCurve Switch 2626 øverst i skabet.

Nogen der har en ide eller to?
Avatar billede snowball Novice
08. maj 2007 - 08:24 #1
En mulighed er at monitorere trafikken på hver port i switchen med MRTG - http://oss.oetiker.ch/mrtg/ - og så benytte MRTG Total - http://www.geocities.com/josef_wendel/mrtg_total.html - til at vise hvor meget trafik hver port har overført.
Avatar billede glass Nybegynder
08. maj 2007 - 20:49 #2
Ser ud som det jeg søgte, bruger lige nu mrtg men ikke mrtg total.
Så smid et svar.
Avatar billede snowball Novice
08. maj 2007 - 21:03 #3
OK :)