Avatar billede webgeniet Nybegynder
01. juni 2001 - 09:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP HASTER: EN AF MINE HARDDISKE ER VÆK

Jeg har programmet Norton Utilities 2001.
Jeg kører Norton Disc Doctor, for at reparere evt. fejl i Windows og på disken.
Programmet finder en del fejl og jeg siger \"reparer alle\".
Det gør den så, men lige pludselig siger den, at en af de fejl den har fundet, er en partioneringsfejl og, at hvis jeg vil reparere den, så kan jeg risikere at miste nogle data.
Jeg svarer siger OK alligevel.
Så spørg den om jeg vil oprette en fortrydelsesdisk. Det gør jeg.
Så skal jeg genstarte og det gør jeg.
Så går jeg ind i \"Denne Computer\" og ser at mit E: er væk.

Jeg havde før jeg lavede lort i det opdelt min harddisk således:
C: - 10 GB - System
D: - 25 GB - Spil
E: - 10 GB - Ting

E: indeholder ting og ting er ALLE mine dokumenter, hele min hjemmeside, alle mine programmer, alt min backup, alle mine emails osv...

Derfor er jeg ligenu skræmt fra vid og sans, da jeg nu ikke kan se mit E:

Jeg ligger på mine hulkende knæ og håber og ber til at en af jer har en løsning.

På fortrydelsesdisken ligger en fil ved navn Nddundo.dat, som fylder 3 KB. Jeg har med vilje ikke prøvet at finde ud af hvordan man bruger den i fortrydelses sammenhæng, da jeg er bange for at lave mere rav i den end jeg allerede har. og samtidig, så synes jeg at det er lidt mærkeligt at en fil på 3 KB, skulle kunne finde 10 GB frem.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
01. juni 2001 - 09:20 #1
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
01. juni 2001 - 09:21 #2
den skulle kunne finde dit e-drev igen, så længe at din bios har detected harddisken.
Avatar billede hotpop Novice
01. juni 2001 - 09:22 #3
start norton disk doctor - vælg undo - her spørger den efter disketten put den i og vælg undo - prøv det, der kan da vist ikke ske ret meget ved tdet.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. juni 2001 - 09:26 #4
Nddundo.dat indeholder oplysningerne om, hvad norton utilities har ændret på din disk. Så filen kan sagtens indeholde ændringerne for en disk på 10 Gb.

/per
Avatar billede webgeniet Nybegynder
01. juni 2001 - 09:44 #5
Mikkelfunck: Mit drev. men også mine data?

Hotpop: Tror du så ikke bare den finder drevet igen, men ikke dataene. Jeg er meget bange for, at jeg skal komme til at lave en fejl, så det næsten er umuligt at få fat i dataene igen.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
01. juni 2001 - 09:48 #6
hoejrups forslag burde gøre det, men vis du stadig ikke kan se dit drev så prøv linket jeg skrev.
Avatar billede aej Nybegynder
01. juni 2001 - 09:49 #7
Du burde ikke miste dine data sålænge du ikke har formateret, spørgsmålet er bare at få E: aktiv igen.
vh aej
Avatar billede hotpop Novice
01. juni 2001 - 09:50 #8
mikkelfunck> Mon ikke du mener mit OG hoejrups forslag, da det er det samme blot har hoehrup forklaret lidt om den undo-fil han skal bruge???
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
01. juni 2001 - 09:54 #9
hotpop -> joda, sorry - det var en smutter ;-)
Avatar billede webgeniet Nybegynder
01. juni 2001 - 09:57 #10
Det skal lige siges, at mit cd-rom drev har snuppet mit e:. Altså alle drevene efter E: har rykket sig et bogstav ned. Jeg ved ikke om det skulle give et problem.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. juni 2001 - 10:02 #11
Hvis de ikke lykkedes at lave en undo med norton utilities. Så kan du hente diverse værktøjer her:

http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/Disk_Maintenance_and_Repair_Utilities/index3.html

/per
Avatar billede miol92 Nybegynder
01. juni 2001 - 10:03 #12
Prøv at gå ind i MS-DOS Prompt. Skriv \'fdisk\', vælg \'partitionsoplysninger\' (tror jeg nok den hedder) og skriv tilbage hvad der står...
Avatar billede mister Nybegynder
01. juni 2001 - 10:49 #13
Pas på med fdisk, du må IKKE lave nogen form for endringer, VIGTIGT, da du ellers skal formaterer din HD :-o
Avatar billede webgeniet Nybegynder
01. juni 2001 - 12:08 #14
Jeg har i txt filen: http://www.c-s.subnet.dk/fdisk.txt skrevet hvad der står i fdisk.

En jeg kender siger, at jeg bare skal oprette en ny partion (altså oprette E: igen), hvis d: og c: har den samme størrelse, som da jeg oprettede dem (og det har de - de bruger kun 73 % af pladsen: de sidste procent var der hvor e: var).
Avatar billede webgeniet Nybegynder
01. juni 2001 - 19:04 #15
En af mine kammerater havde haft det samme problem, og han fiksede det for mig. Ellers tak hjælpen.