Avatar billede pepo1965 Nybegynder
07. maj 2007 - 16:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilke opløsninger understøtter nVidia FX 5200 - 128MB

Jeg har købt en Samsung 225BW widescreen skærm, der har en maksimal opløsning på 1680 x 1050. Grafikkortet er et snart 3 år gammelt nVidia FX 5200 med 128MB VRAM. Jeg har opgradere til de seneste driver fra nVidia og fra skærmproducenten.
Mod forventning viser skærmen ikke den rigtige opløsning, men højest 1280 x 1050. Jeg har spurgt Zitech, som mener at skærmkortet burde understøtte den høje opløsning, men fra andre  sider får jeg en mere uld-i-mund holdning.

Jeg er derfor meget i tvivl om en eller anden form for opdatering kan løse problemet, eller om jeg må anskaffe mig et nyt grafikkort.

Kan nogle i dette forum berige mig med en løsning, er der points og en varm tak i vente.
Avatar billede c-holst Novice
07. maj 2007 - 16:48 #1
powerstrip kan nogengange frigøre opløsninger du normalt ikke har adgang til. ved ikke om det vil hjælpe i denne situation

http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm

installer, og du får de relevante opløsninger under indstillinger
Avatar billede krusnof Nybegynder
07. maj 2007 - 23:56 #2
Source: http://www.nvidia.com/page/pg_20040109440047.html
*Dual RAMDACs (up to 400 MHz) for display resolutions up to and including 2048×1536 @ 85Hz
*DVI support for compatibility with nextgeneration flat panel displays with resolutions up to and including 1600×1200

Hvis du kører DVI, så har du svaret, ellers prøv med nye drivere:
XP drivere: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html
Vista 32bit drivere: http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_96.85.html
Avatar billede pepo1965 Nybegynder
08. maj 2007 - 09:20 #3
Jeg har fået den til at fungere  på den analoge udgang. Takkkkkker!
Har du fået dine point?
Avatar billede krusnof Nybegynder
08. maj 2007 - 09:46 #4
Nej ikke endnu, men glad at du fik problemet løst.
Avatar billede pepo1965 Nybegynder
08. maj 2007 - 10:06 #5
Jeg kan ikke finde ud af at give point - kan du vejlede i det?
Jeg har forsøg at markere dit navn, spøgsmålet m.v. og trykke accepter, men status er uændret.
Avatar billede krusnof Nybegynder
08. maj 2007 - 10:16 #6
Du skal vist da bare klikke på mit navn ovre til venstre i boksen, og så trykke "accepter" eller som her nedenunder "Send", tak
Avatar billede pepo1965 Nybegynder
08. maj 2007 - 10:39 #7
Det virker ikke. Skal jeg have noget java eller andet installeret for at det virker?