Avatar billede fcjohn Nybegynder
07. maj 2007 - 16:08 Der er 3 kommentarer

Powerpoint - fra flere filer

Jeg har et spørgsmål ang. Powerpoint. Jeg skal have lavet en præsentation der består af bidrag fra flere forskellige brugere. Disse, varierende i antal, små præsentationer forestiller jeg mig at samle op i en slags master, som så looper uendeligt i en eller anden form for slideshow.
Brugerne skal kunne redigere deres præsentationer løbende, og det skal således være muligt at redigere mens præsentationen kører videre.
Kort sagt har jeg X antal præsentationer indeholdene X antal sider præsenteret i X antal sekunder. Hvordan strikker jeg det sammen?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
08. maj 2007 - 19:38 #1
Hvis brugerne hver især skal kunne ændre deres del af præsentationen undervejs, kan du ikke samle det hele i en præsentation (men i øvrigt får jeg det smådårligt, når du vil have, at præsentationerne skal kunne ændres samtidig med at showet kører - hvad nu hvis en bruger er lang tid om at ændre sin præsentation?).

Jeg tror, at du skal kigge lidt på at indsætte links fra den ene til den næste præsentation.
Avatar billede fcjohn Nybegynder
11. maj 2007 - 10:07 #2
Det lyder som noget der kan bruges, men jeg ved ikke hvordan det gøres? Jeg arbejder med 2007.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
11. maj 2007 - 16:48 #3
Jeg kan ikke helt gennemskue, om du kan bruge det, for hvis præsentationen skal stå og loope uden at der er nogen der styrer mus el.lign., er det ikke metoden. Men det må du afgøre ud fra situationen.

Lad os sige, at du har præsentation 1, der er 4 slides, og bagefter skal den køre over i præsentation 2. På slide 4 i præsentation 1 indsætter du f.eks. en shape eller en form for objekt. Når dette er valgt, kan du i Insert-fanen, klikke på Action og der linke til den næste præsentation. Vær opmærksom på, at du har mulighed for både at gøre det ved klik med musen på shapen/objektet og ved at føre musen henover.