Avatar billede tytop Nybegynder
07. maj 2007 - 12:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Find tal der er mindre eller lig med og retuner kollonne nummer.

Jeg har en række tal der ser således ud.
A  B  C  D  E  F  G
1  3  5  7  9  11 13

I en celle står der 4,3

Nu vil jeg gerne finde ud af hvilket tal der er mindre end eller lig med tralle i dellen og returnere kolonne nummer for tallet.
dvs. den burde finde tallet 1 og returnere kolonne nummeret 3

Hvem kan kalre den?
Avatar billede tobler Nybegynder
07. maj 2007 - 14:28 #1
Prøv med: =CELL("col";INDEX($A$1:$G$1;1;MATCH(A2;$A1:$G1;1))) eller på dansk =CELLE("col";INDEKS($A$1:$G$1;1;SAMMENLIGN(A2;$A1:$G1;1))) dog ved jeg ikke hvad "col" skal oversættes til måske "kol".
Avatar billede excelent Ekspert
07. maj 2007 - 21:10 #2
=SAMMENLIGN(MAKS(HVIS($A$1:$G$1<=A3;$A$1:$G$1;0));$A$1:$G$1;0)
afslut med ctrl+shift+enter
4,3 i selle A3 i dette eks.
Avatar billede tytop Nybegynder
14. maj 2007 - 12:50 #3
Jeg kunne ikke få excelent formel til at virke, men toblers virkede med det samme.
Avatar billede tobler Nybegynder
14. maj 2007 - 13:03 #4
Så smider jeg da bare et svar:-)
Avatar billede tytop Nybegynder
14. maj 2007 - 13:05 #5
Det
Avatar billede tytop Nybegynder
14. maj 2007 - 13:06 #6
Det kunne være at du kunne sige mig om jeg kan bruge et navn på en liste i stedet for en direkte henvisning til $A$1:$G$1?
Avatar billede tobler Nybegynder
14. maj 2007 - 13:12 #7
Nu nupper du jo selv pointsene§-(
Mener du overskrifter eller definere området A1tilG1 some et navn?
Avatar billede tytop Nybegynder
14. maj 2007 - 13:17 #8
Hvordan mener du nupper pointnes?
Og ja jeg mente A1 til G1 som et navn
Avatar billede tobler Nybegynder
14. maj 2007 - 13:37 #9
Du udbyder en opgave, og tilbyder point for, den hjælper dig med løse opgaver tildeles pointene, når opgaven er løst. I dette tilfælde har du accepteret dit eget svar og afvist mit.
Til navnet ved jeg ikke om det virker, men det kunne/burde, forsøg selv: marker celle a1 til g1 og vælg menu Indsæt/Navn og gi' det et navn og indsæt derefter navnet i din formel.
Avatar billede tytop Nybegynder
14. maj 2007 - 15:20 #10
Sorry. Det troede jeg da ikke var muligt. Kan vi ikke spørge hvordan man ændre det?