Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
07. maj 2007 - 02:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

dvd/cd-rom drev virker ikke

Hej

kan nogen mon fortælle mig hvor mit dvd/cd-rom drev eller driveren til den er blevet af - kan det bare sådan lige forsvinde
computeren er kun en måned gammel med - vindows vista - når jeg går ind i "computer" og klikker på hardware, kommer denne information frem:

Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)

Klik på 'Kontroller for løsninger' for at sende data om denne enhed til Microsoft og for at se, om der findes en løsning.

men den finder heller ingen løsninger når jeg prøver dette

kan nogen give mig en løsning ?

venligst - Michael
Avatar billede screem_brille Novice
07. maj 2007 - 02:05 #1
har du prøvet at fjerne drevet fra enhedshåndtering og genstarte ?
Avatar billede bentjuul Nybegynder
07. maj 2007 - 02:10 #2
Ellers prøv at lav en systemgendannelse til en dato før problemet startede.
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
07. maj 2007 - 03:22 #3
Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skulle fjerne drevet - er det så ikke bare helt væk - hvad skal jeg evt. gøre bagefter, mangler lige lidt mere information

Har prøvet systemgendannelse, den vil ikke gå tilbage i tiden - men skriver bare den næste ny tid hvor jeg har forsøgt at ændre - meget mærkeligt program - i den gamle windows XP kunne man selv skrive det tidspunkt hvor man ville ændre på systemet

men tak for foreslagene - venligst  Michael
Avatar billede huset Praktikant
07. maj 2007 - 08:56 #4
Vi har oplevet flere, hvor drevet pludselig er "forsvundet" fra systemet. For at få drevet tilbage igen kan du gøre følgende:

Start - Kør > Regedit

Gå ned til

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSet
ControlClass{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Hvis der står 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters', så slet dem
Avatar billede screem_brille Novice
07. maj 2007 - 09:30 #5
huset, det er når selve skiven ikke kan ses (her er det jo selve drevet), og netop pga det at spørger skriver at der er fejl i reg databasen gør at jeg skrev han skulle prøve at fjerne drevet og genstarte, så det installeres igen.
Avatar billede huset Praktikant
07. maj 2007 - 09:39 #6
Det virker ved forsvundet drev.
Avatar billede screem_brille Novice
07. maj 2007 - 09:47 #7
bruger du itunes ? det kan være derfor http://forums.techarena.in/showthread.php?t=705418
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
07. maj 2007 - 11:30 #8
det var satans - at slette "lowerfilters" og "upperfilters" var det der skulle til
også selv om der blev oplyst at computeren kunne blive ustabil - men nu har jeg ihvertfald fået mit dvd-drev tilbage - tusind tak -
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
07. maj 2007 - 11:32 #9
hvordan giver jeg point
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
07. maj 2007 - 11:34 #10
der står rosengaardmike i feltet ved siden af "accepter" der skal vel stå "huset"
Avatar billede huset Praktikant
07. maj 2007 - 12:48 #11
Fint det hjalp - ikke SB ;)
Avatar billede huset Praktikant
07. maj 2007 - 12:49 #12
Marker mit navn i boksen og tryk accepter
Avatar billede huset Praktikant
07. maj 2007 - 20:03 #13
Havde heller ikke forventet SB indrømmede han tog fejl i hans korreksen af mig ;)

Tak for point opretter, og rart vi løste det