Avatar billede impar Nybegynder
06. maj 2007 - 22:26 Der er 3 kommentarer

Belkin f5d7230-4 wireless router og ftp-server fungerer ikke

Jeg har netop sat en ftp-server op og har allerede haft en ven til at hente fra den, mens den var forbundet direkte til cybercity-routeren. Problemet ligger imidlertid i, at selvom jeg har forwarded alle porte til min Belkin Wireless G router (model: f5d7230-4), virker serveren nu ikke.
Jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre for at forwarde porte fra routeren / fjerne indbygget firewall.
Pointene går til den, der giver mig en udførlig forklaring på hvordan jeg skal gøre det.
Avatar billede screem_brille Novice
06. maj 2007 - 22:35 #1
du skal i belkin routeren også forwarde port 21 til din servers ip, men hvorfor du vil bruge 2 routere forstår jeg ikke, hvis det er pga den trådløse del, ville jeg bruge belkin routeren som AP.
Avatar billede impar Nybegynder
06. maj 2007 - 23:08 #2
ja... jeg ved godt, at jeg skal forwarde port 21 og for den sags skyld også port 20. Men hvordan gør jeg det? det ser for mig ikke ud til, at der er mulighed for det på Belkin. - Help-filen skriver godt nok om det, men kan ikke finde et menu-punkt, hvor det kan lade sig gøre.
Avatar billede screem_brille Novice
06. maj 2007 - 23:23 #3
hvorfor ikke bare deaktivere DHCP i den belkin router, og så sætte den til din CC router (lan stik til lan stik) så undgår du de problemer der, og så gør du det i Zyxel routeren.