Avatar billede grav Nybegynder
06. maj 2007 - 20:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows XP licens

Jeg har købt en brugt pc fra mit arbejde. På PC'en (som er en Compaq) sidder en licensmærkat med serienummer til Windows XP.
Jeg ved at mit arbejde ikke har benyttet denne licens, da de har en Corp-licens. Er det muligt at finde ud af, hvilken version af Windows nøglen kan benyttes til? (Dvs. Home/Pro/dansk/OEM osv)
Avatar billede screem_brille Novice
06. maj 2007 - 20:58 #1
det står da på labelen ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2007 - 20:58 #2
Du skal være opmærksom på at den licens der følger med computeren oftes (jeg fristes til at sige altid) er en del af det du kalder en corp-licens (microsoft kalder den for en select eller en enterprice licens). Det er sådan at man (firmaet) er forpligtet til at købe deres arbejdsstationer med et 32 bits operativsystem fra MS for at kunne anvende select licensen på disse maskiner.

Du kan derfor ikke lovligt anvende denne licens nøgle på en anden pc.
Avatar billede grav Nybegynder
06. maj 2007 - 21:41 #3
Screem brille > Der står flg. på label'en: "Windows (R) XP Professional 1-2 CPU", så det besvarede da noget af mit spørgsmål ;-)

Bufferzone > Ok, mærkelige regler de har sig hos MS. Jeg må finde mig en anden licens.

Jeg lukker sp.