Avatar billede j1z Nybegynder
06. maj 2007 - 14:28 Der er 4 kommentarer

Airport som router på Jay.net

Hej

Jeg er lige flyttet til en andelsforening hvor Internetudbyderen er Jay.net. Jeg ved ikke om der er nogen der kender til dem?

Det er lykkes mig at komme på nettet, men kun med én comuter af gangen.

Når jeg blot tilslutter én computer via netværkskabel, så kan jeg komme ind på Jay.net's side (og ikke andre), her logger jeg mig på og vælger herefter "tilslut". Efter 5 minutter kan denne computer nu komme på nettet. Det er sådan set fint nok.

Hvis jeg skifter til min Mac, kan jeg gennemføre samme proces for at få den på nettet.

Nu er det bare sådan at før jeg flyttede, der brugte jeg blot min airport til trådløst netværk, så begge mine computere kunne komme på nettet uden problemer.

Når jeg prøver at sætte netværkskablet i airporten, og følge samme proces som jeg plejer, med at logge på og tilslutte, så kan man slet ikke komme til jay.net's side. Der er fin forbindelse til airporten fra begge computere, men jeg kan ikke finde ud af at få airporten på nettet.

Jeg har kigget lidt i airportens hjælpeværktøj, men jeg er altså ikke en ørn til det med ip adresser, subnet masker og dns servere.

Nogen der kan hjælpe mig med at komme trådløst på nettet?

Takker :o)
Avatar billede bauerdata Nybegynder
06. maj 2007 - 20:23 #1
Hvad siger Jay.net ?-)
Avatar billede j1z Nybegynder
06. maj 2007 - 20:47 #2
De siger at man skal sætte "routeren" til og så connecte gennem den. Men jeg får som sagt ikke Jay.net til at komme frem gennem airporten.
Avatar billede brandy26 Nybegynder
07. maj 2007 - 17:51 #3
Hej j1z
du suser ud i computercity og køber en linksys router og sætter kablet fra din internet udbyder i wan porten og det er den port der sider for sig selv bag på routeren og der efter sætter du de andre computer til den så går du på nettet og registrer og når du har gjort det så kan du komme på med alle computerne

Med Venlig Hilsen
      Brandy26
      Danske Internet ApS
Avatar billede j1z Nybegynder
28. juni 2007 - 01:06 #4
"Jay.net A/S supportere ikke router opsætninger"

Er der ikke en metode hvordan jeg kan komme på uden at jeg skal via en router?

Der er andre som bog i samme forening, som ikke bruger airport, men en windows pc og et "almindeligt" trådløst netværk. De har bare sluttet det til og så virker det.

Nogen der har et bud?