Avatar billede mohammed50 Nybegynder
06. maj 2007 - 12:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad er lxcjserv.exe

Hej eksperter
Min norton firewall siger at lxcjserv.exe proever at connecte til nettet, og det er high risk. Men jeg tror det har noget at goere med min printer lexmark 8300 serien.
Nogen der kan forklare mig hvad det er ? og om jeg skal tillade den at faa forbindelse eller ikke ?
Tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2007 - 13:01 #1
lxcjserv.exe er ikke skidt, men kan disables og har ikke noget at gøre på nettet, læs her

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/lxcjserv/
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
07. maj 2007 - 10:38 #2
Det havde jeg laest, men synes ikke rigtigt de fortaeller om den skal disables eller ikke ?
Hvis jeg disabler den, hvad stopper jeg saa ? og hvis ikke, hvad sker der saa ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. maj 2007 - 12:27 #3
Hmmm. jeg har nu forsøgt at kikke dybere ind til hvad det kan være og informationerne er sparsomme.

Der er med stor sandsynelighed tale om noget lexmark som du selv er inde på, men der er også andre muligheder. hvorom alting er, så er der ingen steder rejst røde flag i forbildelse med hverken lxcjserv.exe eller lxcjserv.dll.

Jeg ville starte med at undersøge hvilket web site den forsøger at connecte til

Herefter ville jeg nok beholde den men blokkerer dens adgang til nettet i firewallen idet det er min forventning at der er tale om noget print server relatiert, evt updateringer til lexmark printerne. En undersøgelse af hvad den forsøger at forbinde til vil kunne sansyneliggøre filens funktionalitet
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
20. maj 2007 - 19:13 #4
hmm, hvordan kan jeg se hvilken website den proever at connecte til ? kan kun se en ip adresse.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. maj 2007 - 20:12 #5
Du kan starte med at taste ip adressen ind i browseren og se om det er et web site. herefter kan du lave et whois opslag på IP adressen for at se hvem dem tilhøre, du bør måske oven i købet gøre det omvendt