Avatar billede nbj1 Praktikant
06. maj 2007 - 12:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning

her er et simpel spørgsmål tror jeg
en strømforsyning suger den ik altid luften in ?
hvis min formodning er rigtig hvordan kan jeg så vende strømmen, hvilke ben skal ændres
Avatar billede screem_brille Novice
06. maj 2007 - 12:26 #1
nej den puster ud, og det gøres for at få den varme luft ud af kabinettet, og du kan ikke vende ledningerne så blæseren kører den anden vej, så skal blæseren fysisk vendes (hvilket ikke bør gøres)
Avatar billede nbj1 Praktikant
06. maj 2007 - 12:43 #2
det vel sige nogen blæser in og nogen ud for min compaq den suger luften ind ind ???
Avatar billede screem_brille Novice
06. maj 2007 - 12:53 #3
normalt ikke nej, så overholdes ATX 2.01 (mener jeg det er) specificationerne ikke.
Avatar billede spuncut Nybegynder
06. maj 2007 - 17:34 #4
Compaq har altid været speciel..sidder PSU'en i bunden
af kassen eller er det en desktop..??
Du vil altså have en standard PSU i din Compaq...ikk'..eller..??
Anyways..så bør du IKKE vende polariteten på blæseren
da lejet kan være konstrueret til den anbefalede omdrejnings-
retning. Så hvis du vil vende luftretningen bør du gøre som
screem brille skriver: vend blæseren fysisk.
Avatar billede nbj1 Praktikant
06. maj 2007 - 18:44 #5
ok takker