Avatar billede dj_cyber Nybegynder
06. maj 2007 - 00:04 Der er 16 kommentarer

Kan ikke bruge min XP kode mere?

Hej

Hvorfor kan jeg ikke bruge min kode til XP længere?
Den siger jeg skal lave en ny, men da jeg har betalt mange penge for mit windows, gider jeg da ikke bruge tid på at ringe efter en ny kode!

MVH.

Simon
Avatar billede hcma Novice
06. maj 2007 - 00:11 #1
Hvis du ikke kan komme til at aktivere på "normal" vis, kan du prøve at ringe til Microsoft på dette tlf.nr.: 80701315

Årsag: kig her: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no1
Avatar billede screem_brille Novice
06. maj 2007 - 00:12 #2
det er lidt svært for andre at gætte hvorfor din kode pludselig ikke virker, men forstår ikek helt hvorfor du ikke vil ringe til et gratis nummer og få din windows valideret, der er ihvertfald ingen herfra der kan gøre det for dig.
Avatar billede strych9 Praktikant
06. maj 2007 - 01:57 #3
hcma: Jamen han gider jo ikke bruge tid på at ringe... hehe.

screem_brille: Brug lidt mere tid på www.haderkunder.dk og et mønster vil tegne sig =)
Avatar billede screem_brille Novice
06. maj 2007 - 02:22 #4
stryh9 fed side *GG* (og ja noget af det virker bekendt hehe)
Avatar billede hcma Novice
06. maj 2007 - 09:54 #5
strych9 >> jeg gider heller ikke ringe til et gratis tlf-nummer for at få kvalificeret hjælp. Vil meget hellere bakse med problemet i dagevis uden at komme til en løsning  *GG*

Nå spøg til side. Mon ikke dj_cyber alligevel ringer til M$ for at få en nu valid nøgle  ;o)  Han/hun har i hvert fald fået årsagen at vide.
Avatar billede dj_cyber Nybegynder
06. maj 2007 - 15:23 #6
Jeg har os overvejet at ringe til det gratis nummer, men er sq meget træt af at jeg har brugt en masse penge på et program med en kode, som jeg ikke kan bruge uden at skal gå ind omkring Microsoft!

Man betaler da heller ikke penge til en fabrikant for at få sat en brugt del i f.eks. sin bil?
Avatar billede screem_brille Novice
06. maj 2007 - 15:42 #7
hvis du er utilfreds med den måde MS har valgt at sikre nogle windows versioner, så er det dig da frit at skifte til linux, eller f.eks win2000
Avatar billede dj_cyber Nybegynder
06. maj 2007 - 16:03 #8
Screem_brille... Du har selvfølgelig ret... ;)

Evt. hjælp her: http://www.eksperten.dk/spm/776838
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. maj 2007 - 17:39 #9
Helt ærligt... Det tager max. 10 min af din tid at ringe til det nummer - har du ringet????????
Hvis ikke - hvad venter du på?
Avatar billede leif Seniormester
06. maj 2007 - 18:58 #10
Da du har købt programmet har du vidst hvad du gik ind til og acceptereret nogen betingelser. Er du utilfreds med betingelserne så lad være med at købe og bruge programmet.
Avatar billede allanbn Nybegynder
10. maj 2007 - 14:44 #11
Vindows xp kan max indstalleres 25 gange.
derefter skal du ringe til microsoft, for at sikre det ikke er en kopi...
SÅ ring 80701315 & du vil blive guidet via en stemme, HUSK at ha din pc tændt.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. maj 2007 - 16:35 #12
Med en OEM version som dette jo givetvis er, er det da ikke kun 1 gang man kan aktivere over nettet?
Avatar billede hcma Novice
10. maj 2007 - 16:45 #13
strych9 >>  man kan aktivere flere gange over nettet. det kommer helt an på hvor tæt på hinanden man gør det. (jeg mener at det er max. 3 gange inden for de sidste 6 mdr.)
Avatar billede allanbn Nybegynder
10. maj 2007 - 17:26 #14
(Man betaler da heller ikke penge til en fabrikant for at få sat en brugt del i f.eks. sin bil?)
Er det da en ny indkøbt win XP? "oem, home, pro"
Hvis det er tilfældet, skal du kontakte forhandleren & få det byttet.
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2007 - 19:09 #15
nogle ting kan skiftes ligeså tosset man vil, andre ting vægtes højt, andre lavt, og så længe den totale score holdes under et bestemt tal, så skal windows ikke reaktiveres (kan selvfølgelig ikke finde linket lige nu.
Avatar billede hcma Novice
10. maj 2007 - 20:33 #16
altså en kombination af hash-værdi og hyppighed, som jeg også henviser til i http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no1