Avatar billede keyblade Nybegynder
05. maj 2007 - 19:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

shroud BNC hjælp til opsætning

Hej.

Jeg har en server som jegville prøve og lave en BNC-host på. Så så jeg at sBNC også havde et - ifølge README'en - web interface som er let at sætte op.
Så jeg hentede det, pakkede det ud som det stod i config'en...

Så satte jeg /sbnc/sbnc.tcl op sådan her...:
# This is an example configuration file for shroudBNC's TCL module
# It will be sourced whenever you (re-)load the tcl module or
# use the tcl command 'rehash' (e.g. /sbnc tcl :rehash)

# You should not modify this block
source "scripts/namespace.tcl"
source "scripts/timers.tcl"
source "scripts/misc.tcl"
source "scripts/variables.tcl"
source "scripts/channel.tcl"
source "scripts/pushmode.tcl"
source "scripts/bind.tcl"
source "scripts/usys.tcl"
source "scripts/socket.tcl"
source "scripts/botnet.tcl"
source "scripts/vhost.tcl"
source "scripts/virtual.tcl"
source "scripts/lock.tcl"

#web ifc
source "scripts/iface.tcl"

# Load some useful procs
source "scripts/alltools.tcl"

#setctx "example"
#source "scripts/tcl.tcl"

#set ::account354 "example"
#source "scripts/account.tcl"

#set ::versionreply "example"
#source "scripts/version.tcl"

# party channel
source "scripts/partyline.tcl"

...som iøvrigt også er sådan som sBNC selv foreslår den skal se ud - bortset fra "partyline.tcl".
Jeg har apache2 med php osv kørende på allerede, men efter at jeg har sat webinterfacet op, ja, så virker det ikke. Jeg kan ikke logge ind der.
Så connecter jeg til BNCen uden problemer, sætter vhost på og sådan noget. Så skriver jeg /sbnc die (i IRC) og sætter den til at køre igen på SSH. Det virker dog heller ikke... (Er det ikke meningen at vhosts er user@vhost når man laver en WHOIS?)
DNS'en er sat op som en A record som peger mod serverens IP addresse...

Tak på forhånd
Avatar billede keyblade Nybegynder
05. maj 2007 - 20:11 #1
... Fandt ud af jeg har fået installeret tcl forkert, og da jeg lavede en apt-get install tcl8.4 tcl8.4-dev, så virker web interfacet.

Prøver stadig med vhost.
Avatar billede keyblade Nybegynder
07. maj 2007 - 19:37 #2
jeg manglede oidentd som jeg fandt på wiki.shroudbnc.info.
Avatar billede cpfrande Nybegynder
13. maj 2009 - 15:39 #3
Ja, oidentd skal bruges til sBNC.

Med hensyn til vhost har det jo intet med selve sBNC at gøre.
Vhosts er på sin vis blot hostnavne, som man giver sine IPer.

Dvs. én hostnavn til én IP, og én IP til én hostnavn.