Avatar billede vetterli Nybegynder
05. maj 2007 - 18:39 Der er 21 kommentarer

System32\drivers\isapnp.sys - Filen mangler eller er korrupt!

Min venindes bærbar (en Fujitsu Siemens, Amilo K7600) kaster ovenstående fejl i hovedet på os, når vi forsøger at starte computeren. Vi når ikke engang til WindowsXP billedet, før denne fejlmelding kommer, og jeg har efterhånden forsøgt med alt. Jeg har forsøgt at erstatte den originale Isapnp.sys fil med den, der ligger på WinXP Home CD'en, men når jeg skriver:
"ren c:\windows\system32\isapnp.sys isapnp.old"
Så melder den denne fejl:
"Det angivne navn er ikke en mappe", hvilket absolut ikke giver nogen mening i min verden?
Derefter har jeg forsøgt at skrive:
"expand d:\386\isapnp.sy_ c:\windows\system32\isapnp.sys"
Og så siger den:
"Filen isapnp.sys kan ikke oprettes.
0 Fil(er) blev udvidet".

Jeg har derudover også forsøgt at tjekke om rammene muligvis kunne være beskadiget. Der er 2 stk 256mb ram klodser i bærbaren, så jeg tog et ud af gangen og forsøgte derefter at starte computeren, men samme fejl dukkede bare op.

Situationen er den, at der ligger en masse billeder, sangtekster etc., som der helst gerne skal undgås at slette, så en komplet formatering er vist ude af tale, medmindre man på en eller anden måde, kan fjerne HD'en fra bærbaren og sætte den til en anden computer som en ekstern.
Avatar billede knixe Nybegynder
05. maj 2007 - 20:40 #1
Har du prøvet og bruge reparer funktionen der er på windows cd ?
05. maj 2007 - 21:38 #2
Det fremgår ikke om du/I efterfølgende virkelig kommer ind i Windows ?

Kan Fejsikker tilstand bruges/benytttes ?

... for en go' ordens skyld - stik mig/os en HiJackThis Log (hvis det ka' lade sig gøre?) ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede vetterli Nybegynder
05. maj 2007 - 22:03 #3
Jeg kan slet ikke komme ind i Windows og heller ikke i fejlsikret tilstand, og for at svare Knixes spørgsmål, så har jeg sat Windows XP Home CD'en i drevet, jeg booter fra CD'en og forsøger at reparere det, som jeg skrev ovenstående. Er der da andre måder? Kan man ikke bare installere System32 mappen på ny uden at slette en masse andet?
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2007 - 07:39 #4
http://support.microsoft.com/kb/315311

her er microsofts måde at reparere fejlen på.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2007 - 07:41 #5
To replace the Isapnp.sys file in Windows XP, follow these steps:1. Start the computer from the Windows XP CD-ROM.
2. At the Welcome to Setup screen, press R to start Recovery Console.
3. If you have a dual-boot or a multiple-boot computer, type the number that corresponds to your Windows XP installation when you are prompted to select the Windows installation to log on to, and then press ENTER.
4. When you are prompted for the Administrator password, type the password, and then press ENTER.

Note If the administrator password is blank, just press ENTER.
5. At the C:\Windows prompt, type the following command, and then press ENTER:
ren c:\windows\system32\drivers\isapnp.sys isapnp.old
Note The steps in this article assume that you installed Windows XP to the C: drive. The actual location of your Windows installation may vary.
6. At the C:\Windows prompt, type the following command, and then press ENTER:
expand cd-romdrive:\i386\isapnp.sy_ c:\windows\system32\drivers\isapnp.sys
For example, type:
expand d:\i386\isapnp.sy_ c:\windows\system32\drivers
7. After the file is successfully expanded, type exit, and then press ENTER to exit Recovery Console.
8. Restart the computer.

dette er fremgangsmetoden nærmere beskrevet
Avatar billede vetterli Nybegynder
06. maj 2007 - 12:12 #6
Tro mig - dette har jeg prøvet MANGE gange!
Avatar billede vetterli Nybegynder
06. maj 2007 - 13:07 #7
Som jeg skrev ovenover, så melder den denne fejl:
"Det angivne navn er ikke en mappe", når jeg skriver "ren c:\windows\system32\drivers\isapnp.sys isapnp.old"
Avatar billede knixe Nybegynder
06. maj 2007 - 13:12 #8
Man kan jo installere WIndows oveni den gamle...
Avatar billede vetterli Nybegynder
06. maj 2007 - 13:23 #9
Uden at alle billederne, sangteksterne etc. etc. etc. bliver slettet? Enlighten me, please :)
Avatar billede knixe Nybegynder
06. maj 2007 - 13:29 #10
Hmm, det var vidst ikke meningen jeg skulle have skrevet det :p sendte det ved et uheld, sorry... Men er ikk sikker på man kan gøre det uden det bliver slettet.. Det er jo kun selve system filerne så, tror jeg...
Avatar billede vetterli Nybegynder
06. maj 2007 - 13:41 #11
Jeg mener, at jeg engang for mange år siden rent faktisk installerede Windows OVENI i det gamle, hvorefter en masse af de gamle programmer, jeg havde installeret, ikke fungerede, dog er jeg i tvivl om dette var i Win98 eller i XP? Hvis der er nogen, der ved, om dette er muligt, så vil jeg meget gerne høre mere om dette.
Avatar billede knixe Nybegynder
06. maj 2007 - 15:02 #12
Altså selve programmer virker jo ikke, ad registerings databasen også bliver reset... Jeg vil ikk sige du skal / kan gøre det, da jeg ikke er sikker.. Men som sidste udvej er det altid bedre end og formatere.

//Knixe
Avatar billede vetterli Nybegynder
06. maj 2007 - 15:48 #13
Er der andre ideer? Jeg vil konfrontere min veninde omkring ideen med at installere WinXP oveni det originale, hvis ikke der er nogen, der har en anden løsning på problemet?
Avatar billede vetterli Nybegynder
06. maj 2007 - 16:14 #14
Overvejer lidt at pille harddisken ud af computeren og købe en icybox, så jeg kan bruge den som en ekstern harddisk. Nogen der kan anbefale noget i denne situation?
06. maj 2007 - 16:40 #15
... hvis du selv manuelt 'kravler' ned til
c:\windows\system32\drivers\
og DER skriver
DIR isapnp.sys

hvad så ?
Avatar billede vetterli Nybegynder
06. maj 2007 - 23:11 #16
Hvordan får jeg adgang til det, når jeg kun kan køre DOS igennem WinXP CD'en?
07. maj 2007 - 07:37 #17
Det skal også være "DOS igennem WinXP CD'en?" som omtalt [06/05-2007 07:41:39]
Spm. går på om du KAN komme til omtalte mappe
c:\windows\system32\drivers\
og finde filen:
isapnp.sys

???
Avatar billede vetterli Nybegynder
09. maj 2007 - 07:48 #18
Ok, jeg kan godt se isapnp.sys filen i DOS. Hvad nu?
09. maj 2007 - 07:55 #19
... så burde du kunne gennemføre [06/05-2007 07:41:39] proceduren...
Avatar billede vetterli Nybegynder
09. maj 2007 - 17:42 #20
Det var sgu da mærkeligt? Kan det måske være fordi, at den WinXp CD, jeg bruger, ikker er den, som blev brugt, da hendes bærbar blev sat op? Situationen er nemlig den, at hun ikke kan finde sin CD og er i tvivl om, om hun overhovedet fik en med (det er en aflagt computer fra hendes mor). Jeg bruger derfor min egen WinXP Home cd. Kan dette være problemet?
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2010 - 19:12 #21
skal den lukkes