Avatar billede zaqtor Nybegynder
05. maj 2007 - 14:25 Der er 28 kommentarer

Oprettelse af netværksprinter

Jeg har en printer som jeg vil have til at fungerer som en netværksprinter. Jeg har sat den op inde i min router og den har fundet den og den kører via ip'en: 192.168.1.1 - den kører via et usbkabel ind i routeren.

Min router kan sagtens se printeren men jeg kan ikke få den tilføjet. Routeren er en Zyxel 335 og printeren er en HP PSC 1219

Jeg skal have systemet installeret på windows XP og 2000.

Håber nogen som har en ide til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
05. maj 2007 - 15:29 #1
Avatar billede zaqtor Nybegynder
05. maj 2007 - 15:34 #2
Ja men nu er det sådan at printeren skal fungerer uafhængigt af andre  computere - dvs at min pc ikke skal stå tændt for at en anden pc skal printe ud...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
05. maj 2007 - 16:25 #3
Avatar billede zaqtor Nybegynder
05. maj 2007 - 16:34 #4
Jeg kan ikke se hvad jeg skal bruge det link til :)?
Det kommer jeg ikke meget videre af :(
Jeg ved jo hvad ip'en er - men den vil ikke lade sig tilføje  :S
jeg kan sagtens se den på routeren men mit windows kan ikke tilføje den
har prøveet ved at tilføje via \\ip'en - men hjalp intet
jeg har også prøvet at lave min egen TCP/IP port men jeg ikke tilføje printeren stadigvæk :(
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
05. maj 2007 - 18:52 #5
Beklager Zagtor at ikke kunne hjælpe dig - har samme router som dig, men har valgt at lave en deling af printeren istedet.:)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
05. maj 2007 - 19:00 #6
Fatter ikke du ikke kunne bruge det sidste link jeg sendte, det beskriver jo netop det du efterlyser, eller også oplyser du for lidt.
Avatar billede zaqtor Nybegynder
05. maj 2007 - 19:06 #7
hmm altså jeg kom tidligere nævnt allerede hvad min printerip er men mit xp kan ikke tilføje den ligemeget hvad jeg har prøvet :S
har prøvet at gøre det som lokal printer og så oprette ny port (TCO/IP) og så benytte den - men så kan den ikke finde printerdriveren eller noget... så smider jeg min cd i som fulgte med printeren men det virker stadigvæk ikke :S

den spørger efter en .inf fil om noget produktsinformation :S
Avatar billede zaqtor Nybegynder
05. maj 2007 - 19:07 #8
hmm altså jeg kom tidligere nævnt allerede hvad min printerip er men mit xp kan ikke tilføje den ligemeget hvad jeg har prøvet :S
har prøvet at gøre det som lokal printer og så oprette ny port (TCO/IP) og så benytte den - men så kan den ikke finde printerdriveren eller noget... så smider jeg min cd i som fulgte med printeren men det virker stadigvæk ikke :S

den spørger efter en .inf fil om noget produktsinformation :S
Avatar billede zaqtor Nybegynder
05. maj 2007 - 20:44 #10
jeg vil sige at jeg er nået så langt hvor computeren skal have tilføjet drivern - derfra kan jeg ikke komme videre hvis du klikker på det første link på den side du selv henviser til :(

Følgende tekst:
"Der vil nu kommer et billede op som spørger om drivere. Her skal der trykkes på "Har diskette/cd". Det er vigtigt at der ligges den korrekte medfølgende driver cd til printeren i drevet. Uden denne cd/diskette vil printerne ikke komme til at virke.
Når computeren er færdig med at hente drivere vil den selv skifte til næste billede."
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
05. maj 2007 - 21:21 #11
Der er nok ikke andet at gøre end ringe til Zyxel Support Mandag.http://www.zyxel.dk/web/support_category.php?ProgramNo=PRG2006007
Avatar billede kenp Novice
05. maj 2007 - 22:27 #12
Indstallere printeren lokalt på alle computere. indstallere så printeren på din Zyxel.

så går du ind og ændre printer port fra den som den var lokal til at være en tcp_ip printer og angiver ip-adressen. så vil det virke.
Avatar billede zaqtor Nybegynder
05. maj 2007 - 23:16 #13
ok tak
Avatar billede zaqtor Nybegynder
06. maj 2007 - 00:38 #14
kenp:
Tja nu er der bare opstået det problem efter at jeg tidligere har slettet printeren - så kan jeg ikke få lov til at installerer den :S
Avatar billede kenp Novice
06. maj 2007 - 10:20 #15
Så må du jo indstallere dem lokalt på computeren igen.
Avatar billede zaqtor Nybegynder
06. maj 2007 - 10:43 #16
Det er jo lige det jeg sagde tidligere at jeg ikke kan få lov til :)?
Avatar billede zaqtor Nybegynder
06. maj 2007 - 11:50 #18
tak det prøver jeg :)
Avatar billede zaqtor Nybegynder
06. maj 2007 - 12:35 #19
Nu har jeg fået den installeret (min printer) men jeg kan stadigvæk ikke komme længere nu, hvor jeg fjerner USBstikket fra min comp og tilslutter den til routeren...
Så hvordan skal jeg så få den tilføjet til min computer?
Avatar billede kenp Novice
06. maj 2007 - 12:47 #20
Dus kal indstalelre den helt færdig på din computer/computerne inden du flytter noget som helst til din router.

Bagefter skal du så gve den en TCp port.
Avatar billede kenp Novice
06. maj 2007 - 12:47 #21
men det er jo ojgså nogle printere som ikke vil virke på en printserver..
Avatar billede zaqtor Nybegynder
06. maj 2007 - 12:55 #22
okay hvordan finder jeg ud om min printer ikke kan bruges som en printserver :S
jeg har givet den en TCP/IP port og tilsluttet printeren til den istedet for den normale USB port...

Den mangler nogle driveroplysninger åbenbart som skal findes i en .inf fil
Avatar billede kenp Novice
06. maj 2007 - 15:13 #23
dvs du ahr nu indstalleret den lokalt og selvfølgelig lavet et testprint.

Flyttet den til USB på din zyxel og set inde i den om den står til at være klar?

Sat den over på en tcp-ip port som passer med din router, og lavet en test print?

for når du skifter til en ip-port så burde det ikke være nødvendigt med nogle ekstra INF filer.

Eneste måde at finde ud af det på er at undersøge om HP sælger en printserver som de vil garanter virker til din printer. (hvis de kan det så vil alle printservere virke)
Avatar billede zaqtor Nybegynder
06. maj 2007 - 15:16 #24
Når jeg flytter den over så fjernes den fra min computer og herefter skal jeg jo tilføje den igen og det er dét som jeg ikke kan ?
Avatar billede kenp Novice
07. maj 2007 - 19:13 #25
Nej du skal nemlig IKKE tilføje den igen.

Det eneste du skal ind og ændre er nu printerporten således at den køre på en tcp-ip port i stedet for.

egenskaber fo rprinter ->port -> tilføj
Avatar billede zaqtor Nybegynder
07. maj 2007 - 22:19 #26
gør jeg men så forsvinder den ?
Avatar billede kenp Novice
07. maj 2007 - 22:33 #27
øhhh det burde det sku godt nok ikke gøre..(jeg har haft forskellige hp printere på printservere. og der virkede det ved at gøre sådan)
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
08. maj 2007 - 11:01 #28
Under hjælp i windows skriver du tilføj printer. Derefter tilføj tcp/ip standardport.

Det er under egenskaber til printeren under fanen porte du skal opsætte det. Har du et portnavn på din printer/printerserver?