Avatar billede bmww Nybegynder
04. maj 2007 - 23:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DblClick event for en ActiveX control virker ikke

Jeg har indsat en WMP control i en formular. Denne control har en DblClick event, men jeg kan ikke få denne event til at virke i Access. Har prøvat følgende:

Private Sub WMPCtrl_DoubleClick(nButton, nShiftState, fX, fY)
diverse VB kode
End sub

Jeg får bare en fejlkode som siger "Procedure declaration does not match description of event procedure having the same name"?

Event beskrivelse for WMP control'en: http://www.wengel.dk/WMP.jpg

???
Avatar billede kjulius Novice
05. maj 2007 - 00:35 #1
Mit gæt er, at du skal deklarere variablerne til de rigtige typer. Når de ikke er det er de i virkeligheden af Variant typen. Det er ikke hvad kontrollen forventer. Der står jo klart i definitionen, at de to første skal være integer og de to sidste af long typen. Så mit gæt er:

Private Sub WMPCtrl_DoubleClick(nButton As Integer, nShiftState As Integer, fX As Long, fY As Long)
diverse VB kode
End sub
Avatar billede bmww Nybegynder
05. maj 2007 - 01:10 #2
Det har jeg prøvet, gør ingen forskel.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
05. maj 2007 - 01:54 #3
Hmmm... nu har jeg lige prøvet at fyre kode af i Access på en form via dobbeltklik-eventet på denne kontrol. Og det virker super. Umiddelbart ser det ud til, at du selv har oprettet eventet. Er det rigtigt? Og i så fald - har du oprettet det det rigtige sted?

Rem lige din kode ud. Vælg derefter først din kontrol i rullelisten med objekter, vælg derefter Doubleclick i listen med procedurer. Dette frembringer følgende:

Private Sub WindowsMediaPlayer1_DoubleClick(ByVal nButton As Integer, ByVal nShiftState As Integer, ByVal fX As Long, ByVal fY As Long)

End Sub
Avatar billede bmww Nybegynder
05. maj 2007 - 09:50 #4
SUPER - du har fuldstændig ret!
Det var "ByVal" der manglede :o)

Havde ikke lige tænkt på at jeg kunne bruge rullelisterne.

Laver du et svar så du kan få dine points
Avatar billede word-hajen Nybegynder
05. maj 2007 - 14:32 #5
Fedt, at det "bare" var det, der skulle til. :-)