Avatar billede majgaard86 Nybegynder
04. maj 2007 - 15:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

dags dato ud af mange datoer

Hej alle

jeg er i gang med mit IT projekt på hhx IT B, og jeg mangler lige det sidste inden, jeg er færdig.

jeg har oprettet en database over en salgsvirksomhed, som sælger mange magasiner hver dag, og nu skal jeg ha' lavet en forespørgsel, hvor jeg skal se dagens salg og kun dagens salg...
denne forespørgsel skal derefter bruges i excel, hvor excel skal opdatere dagens salg i et ark og lønperiodens salg i et andet ark..

jeg kan godt finde ud af eksportere fra acces til excel, men har også et problem i excel, og tror, at der har noget at gøre med HVIS funktionen, som jeg ikke er stærk i, hvor jeg skal have lønperiodens salg regnet ud, og der skal excel, så regne alle salgene ud efter de forespørgsler, som jeg har lavet.

så mit problem er altså:
access
- mangler at kunne lave en forespørgsel, hvor dagens salg bliver oplyst under feltet dato.

excel
- mangler en funktion, som kan tælle alle salg sammen i arket lønperiodens salg.

det som jeg har prøvet i acces er at skrive Date() og en masse andre date()-værdier i kriterier og det vil det ikke, jeg har også søgt en masse steder på nettet, men sys at alle andre spørgsmål ikke henvender sig til det, jeg skal bruge.

jeg har lavet et felt der hedder "værdi" og det har en stadard værdi på "1", så excel kan regne det ud ved brug af autosum.

håber at der er nogen som kan hjælpe...

ps: skal aflevere på mandag den. 7/5/2007 hehe

på forhånd tak :-)
Avatar billede mugs Novice
04. maj 2007 - 15:58 #1
Date()skal fungere.
Hvilken felttype er dit datofelt?
Avatar billede majgaard86 Nybegynder
04. maj 2007 - 16:06 #2
jeg har prøvet med Date() men jeg får ikke nogen salg frem

jeg har i min tabel: feltnavn: dato, datatype: Dato og klokkeslæt og så har jeg sat standard værdien til Date$()

var det du mente med felttype :S
Avatar billede mugs Novice
04. maj 2007 - 16:18 #3
Date$()giver her datoen 5. APR. Prøv at ændre standrdværdien til date()
Avatar billede majgaard86 Nybegynder
04. maj 2007 - 19:04 #4
det hjalp :) tak
Avatar billede mugs Novice
04. maj 2007 - 19:58 #5
Selv tak - Er du venlig at afslutte spørgsmålet.

http://expfaq.dk/