Avatar billede canon Nybegynder
02. maj 2007 - 23:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvordan får man dr.dk/tv til at virke på en Ubuntu 7.04

Jeg har prøvet at følge guiden som dr.dk selv refererer til
http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20070207114139.htm
men lige lidt hjælper det.

Nogen som har en løsning ?
Avatar billede kleve Nybegynder
03. maj 2007 - 21:24 #1
Jeg har installeret denne kombination på 3 forskelige distroer og det virker hvergang.
Forstår ikke hvorfor du ikke kan se dr.

Kan du høre netradio fra DR ?
Avatar billede canon Nybegynder
05. maj 2007 - 21:14 #2
Jeg kan høre netradio, godt nok med samme fejl som jeg får ved nettv.
"Couldn't resolve name for AF_INET6:www.dr.dk"
Det ser ud til at mplayer gui'en er den som der bliver hevet fat i, jeg har også prøvet vlc player uden held. Hvordan har du sat det op i MediaPlayerConnectivity ?
Avatar billede canon Nybegynder
05. maj 2007 - 21:56 #3
Nu kan jeg fx. smide følgende sti ind i vlc-playeren
mms://WMSC.dr.dk/storage/Auto/ODPNyheder/tva/tva183020070505.wmv?WMContentBitrate=280000
og den spiller video (gmplayer skriver "no stream found")
Og den vil nu også fra dr.dk/tv dvs. direkte i vinduet, åbner godt nok vlc-playeren og afspiller i den og det er cool nok :)

Men et andet nyligt opstået problem er at vlc-playeren ikke viser billedet før man flytter det, og hvis jeg prøver at køre fullscreen så er den sort, idet vinduet ikke kan flyttes. Meget mystisk.
Lige så snart jeg klikker et sted i vinduet går den i sort og lyd forsætter (billedet reelt også)
Any ideas ? :)
Avatar billede canon Nybegynder
06. maj 2007 - 10:44 #4
bbb