Avatar billede k-k Nybegynder
02. maj 2007 - 19:02 Der er 6 kommentarer

Er der en firewall i Avast?

Hej.
Jeg er helt ny her og har lige et par spørgsmål, som jeg håber at få svar på:

Efter nogle år har jeg afinstalleret Norton, og det er vist det klogeste jeg har gjort i lang tid, for nu kan min computer pludselig køre igen! Før gik der et minut fra jeg klikkede, til der skete noget!

I stedet har jeg downloadet og installeret freeware programmet "Avast", og det ser ud til at fungere fint. Jeg kan dog ikke helt finde ud af, om der er indbygget en firewall? Umiddelbart tror jeg det ikke, selvom der godt nok står noget med "Web shield" og "Standard shield". Nogen som ved det?

Såfremt der ikke er indbygget en firewall i "Avast", hvad kan i så anbefale, hvis det skal være freeware? Jeg har læst på Arlets hjemmeside at "Keiro" skulle være god. Kan I sige god for den?

VH
Klaus
Avatar billede levich Nybegynder
03. maj 2007 - 17:49 #1
Nej, der er ingen firewall i Avast.

Kan anbefale Zonealarm Free http://www.zonealarm.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp, klik nederste link.

eller

Comodo http://www.personalfirewall.comodo.com/
Avatar billede k-k Nybegynder
04. maj 2007 - 13:56 #2
OK.

Hvad med den firewall der hedder "Keiro" Er den ok?
Avatar billede levich Nybegynder
04. maj 2007 - 18:56 #3
Hvis du vil betale for en firewall, vil jeg ikke foreslå Keiro. Men de to, som jeg nævnte, er gratis. Zonealarm er mest udbredt, men Comodo vist nok lidt bedre.
Avatar billede k-k Nybegynder
04. maj 2007 - 23:03 #4
Er Keiro ikke gratis? Det havde jeg ellers læst på Arlet.dk.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2007 - 12:11 #5
Kerio Personal firewall er 100% gratis, men Kerio har også en betalingsfirewall :)
Avatar billede levich Nybegynder
02. juli 2007 - 18:07 #6
Fik du svar på dine spørgsmål?