Avatar billede cars Nybegynder
02. maj 2007 - 13:01 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Dvd brænder

Hej Allesammen. Jeg har for nylig sat en brænder i min computer. Men under denne computer registrer denne ikke mit dvd drev.Jeg har forsøgt at brænde en backup, men den siger at jeg ikke har en brænder tilknyttet computeren. Hvad kan mit problem være???
Avatar billede robotten Praktikant
02. maj 2007 - 13:04 #1
Master/slave forhold?
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2007 - 13:06 #2
ses drevet i BIOS ?
Avatar billede cars Nybegynder
02. maj 2007 - 13:58 #3
Jeg vil lige undersøge forholdene.

Hvis det ikke er tilfældet, kan det så skyldes manglende driver til dvd-brænderen og kan den evt. findes på nettet?
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2007 - 14:15 #4
et DVD /CD rom drev skal ikke bruge nogen driver (det har windows allerede), og hvis drevet ikke ses i BIOS, så har vil windows heller ikke kunne.
Avatar billede robotten Praktikant
02. maj 2007 - 14:16 #5
Har aldrig hørt om en driver til en brænder. Så skulle det evt. være et firmware problem.
Avatar billede cars Nybegynder
02. maj 2007 - 15:28 #6
Okay. Tak for jeres hjælp. Det virker nu. Hvis i sender et svar så er der point på vej.
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2007 - 15:34 #7
svar
Avatar billede robotten Praktikant
02. maj 2007 - 15:34 #8
Hvad var løsningen?
Avatar billede knixe Nybegynder
02. maj 2007 - 17:28 #9
Se jumper settings... Prøv evt. at skifte ATA kablerne ud fra dit pirmære drev, vis der var et i i forvejen... Ellers tjek om den bliver set i bios.. :)!
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2007 - 17:59 #10
knixe øhh du ligger et svar efter spørger har skrevet at problemet er løst ?

Og du skriver endda også det med BIOS selvom det er skrevet før...
Avatar billede robotten Praktikant
02. maj 2007 - 19:41 #11
SB>> Giv lige brugeren en chance, vedkommende er ny her :)

knixe>> Velkommen til, dejligt at se nye kræfter.
Avatar billede knixe Nybegynder
03. maj 2007 - 08:30 #12
screem_brille : er det den tid på måneden ? Man kunne måske også have overset det svart, siden man ikk har en brille ?

robotten : Mange tak :)
Avatar billede screem_brille Novice
03. maj 2007 - 08:41 #13
knixe hvis du er ny på eksperten, så burde du jo netop stadig kunne huske reglerne ikke ?

allerede nu er 2 regler overtrådt, ingen god start...
Avatar billede knixe Nybegynder
03. maj 2007 - 08:43 #14
Okay seje.. Gider ikke bruge mere tid på dig vis du svare igen så skal du ikke regne med jeg læser det.
Avatar billede robotten Praktikant
03. maj 2007 - 08:44 #15
SB>> Rolig nu :)
Avatar billede screem_brille Novice
03. maj 2007 - 18:51 #16
robotten, det er en gammel bruger, med nyt navn.
Avatar billede robotten Praktikant
05. maj 2007 - 01:04 #17
Det var jeg ikke klar over, hvis det er rigtigt.
Avatar billede screem_brille Novice
05. maj 2007 - 01:23 #18
robotten. lige efter jeg gav en karma fik jeg en retur, det er ikke normalt for nye brugere. (men jeg kan da tage fejl, men tror det ikke, jeg har så også fået en klage for det *G*)
Avatar billede snowball Novice
05. maj 2007 - 10:48 #19
SB: Eller også er det en bruger der rent faktisk har sat sig ind i funktionerne på Eksperten - det sker jo også engang imellem ;)

knixe: Som du nok har opdaget, så er det ikke så velset at ligge svar som allerede er lavet når spørger har sagt at problemet er løst. At du svarer rapkæftet tilbage er heller ikke noget vi ønsker at se på Eksperten, så det er som sådan rigtigt nok at du allerede har overtrådt visse regler ;)

Men nu har du så lært det på den hårde måde, og måske du skulle læse lidt på http://www.expfaq.dk/ for at lære lidt mere om Eksperten.

Snowball / Admin
Avatar billede knixe Nybegynder
05. maj 2007 - 11:13 #20
Snowball: Det ved jeg godt, men som jeg skrev før, og igen vil pointere, det var en mindre fejl. Havde overset svaret.. Forstår ikke, der er nogle der kan hidse sig sådan op over ingen ting... At jeg svare rapkæftet igen, har noget at gøre med at jeg ikke bryder mig om "politimænd".. En alm bruger skal ikke blande sig i andres fejl... Du er CoAdmin det er noget andet, for det er jer der egentlig har den overordnede ret til at "skælde ud" om man så må sige. Kigger lige på expfag.dk

- Knixe
Avatar billede mclemens Nybegynder
05. maj 2007 - 23:22 #21
Knixe
------
En kommentar vedrørende dit ubehag for
almindelige brugeres "politimands opførsel".

2. Regler for brug af Eksperten.dk
- 3. Opleves overtrædelse af Eksperten.dk’s regler i et spørgsmål, hvor man selv deltager, er man forpligtet til at oplyse dette via www.eksperten.dk/anmeld.phtml

- Som du kan læse her er det et krav at du hjælper til, ved at opføre dig som en forlænget arm af moderators. Denne opførsel er udbredt i mange forummer da det typisk vil være umuligt at ansætte nok til at overvåge større forummer. Når jeg skriver umuligt så mener jeg ikke økonomisk rentabelt. Der er med andre ord situationer hvor det er påkrævet at brugerne reagerer som politimænd - dette kan ske på to måder:

1 Brugeren gør opmærksom på noget uhensigtsmæssigt / noget
der er i strid med reglerne og anmoder om at den anden udgå det.
1.1 Den anden ungår at problemet eller at situationen evt. opstår.
1.2 Den anden ignorerer det og brugeren skal så kontakte mods.

2. Brugeren kontakter mods med det samme.

I mange situationer hvor reglerne er overtrådt er det nødvendig
at kontakte mods med det samme og påkrævet - men sommetider er det
nemmere at henvende sig direkte end at køre det igennem mods hvis
det er en mindre ting som potentiel point snyd (200points grænse),
som måske kan bremses inden pointene bliver fordelt. Vi har alle
et ansvar for at hjælpe hinanden med at overholde reglerne, så
man ikke hjælper med point snyd, cracking eller andet skidt.
- Man kan hjælpe hindanden inden der gøres noget forkert.

MClemens / Nørd
Avatar billede knixe Nybegynder
06. maj 2007 - 12:12 #22
mcclemems kunne vi ikke evt. bare stoppe diskussion nu, admin har talt og gider ikke bruge mere tid på det... Måske havde jeg ikke syntes det var så forkasteligt, vis SB havde skrevet det på en anden måde..
Avatar billede mclemens Nybegynder
06. maj 2007 - 12:32 #23
Selvfølgelig Knixe, jeg diskuterer skam ikke,
ville bare vise kravet om at man skulle være
en forlænget arm af mods iflg. reglerne. ;)

...

M.h.t. den måde SB skrev det på, tjah det
i 23:22:01 var vedrørende kravet om brugeres
politimands funktion og derfor ikke en kommentar
om hvad SB skrev eller hvordan han skrev det.

Jeg ser dog ikke, hvordan man kan skrive det pænere
uden at undlade at skrive noget om det overhovedet, men
lad nu det ligge, det var ikke det, jeg ville kommentere.