Avatar billede bjur Nybegynder
01. maj 2007 - 22:32 Der er 7 kommentarer

Mystique 7.1 lydkort hjælp.

Jeg har i forbindelse med mit nye HTPC købt dette lydkort, men da jeg også har et Gigabyte  Geforce 7600 GT med HDMI skal HDMI lyden forbindes til lydkortet, men kan simpelthen ikke finde i manualen, hvor der er et diagram hvordan pinnigerne skal være. Fra grafikkortet er der to små kabler, et til grn og et til spdif. Er der nogen der har lydkortet som måske kan hjælpe her tak?
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
06. maj 2007 - 01:17 #1
Først og fremmest skal du lige fortælle hvor dét HDMI signal skal hen bagefter?

Hvis det fx ryger i et TV, har du jo intet at bruge 7.1 lyd til?

Hvis du har Surround anlæg (som ville være smart med dit lydkort), ville det optimale være at tage det digitale signal direkte fra lydkortet, og over i forstærerens digital indgang. :-)
Avatar billede bjur Nybegynder
06. maj 2007 - 09:07 #2
Hej, jeg har løst problemet. Tog koaxial til grafikkortets indgang og kørte det der igennem.
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
06. maj 2007 - 10:02 #3
Godt!
Men til en anden gang.. forklar mig lige hvad du buger HDMI signalet til, siden du ønsker lydsignalet heri? Jeg ved ikke så meget om HDMI. :-)
Avatar billede bjur Nybegynder
07. maj 2007 - 08:22 #4
HDMI er der digital lyd med igennem, og hvis man ikke ønsker at tænde recieveren hver gang man skal have lyd kan man bruge denne løsning og få lyd gennem HDMI kablet:)
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
07. maj 2007 - 15:43 #5
Jeps, men jeg mener.. så smider du HDMI stikket i fjerneren, eller hvad?

Og ja, du har jo ret - du kan jo stadig trække enten coaxial eller SPDIF (optisk) fra lydkort til forstærker, hvis det skulle være.
Avatar billede bjur Nybegynder
07. maj 2007 - 15:51 #6
Ja, den ryger i tvet.
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
07. maj 2007 - 15:54 #7
Ok, tak for informationen. ;-)