Avatar billede jordandk Nybegynder
01. maj 2007 - 18:51 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at blive Connectable får nat fejl

Håber i kan hjælpe, for har søgt ligende topics uden det lykkedes mig selv at kunne løse mit problem.

Har en Zyxel Prestige 2602R-61 router fra Cybercity, og efter flytning har jeg anskaffet mig en Sitecom 54g Turbo trådløs router. Har to computere som skal køre trådløst nu.

Men jeg kan ikke finde ud af få forwardet portene over i Sitecom routeren.

Den bliver ved med at komme med nat fejl når jeg prøver.
Nettet udover fungerer upåklageligt, og det samme gør VoIP. Men er træt af jeg ingen porte kan åbne, bl.a. når jeg skal spille Football Manager, som kræver nogle porte skal åbnes når det skal spilles via nettet.

Mvh jordandk
Avatar billede screem_brille Novice
01. maj 2007 - 19:47 #1
log på web interfacet af den nye router, giv den IP 10.0.0.2 på LAN siden, deaktiver DHCP i den nye router, og tag forbind den fra et LAN stik til et LAN stik på zyxel routeren, på den måde bruger du den som access point istedet for en router, og undgår derved at skulle forwarde 2 steder, og du sparer en lille smule tid også. (da signalet ikke skal igennem endnu en router)
Avatar billede jordandk Nybegynder
01. maj 2007 - 21:06 #2
har prøvet det du siger, enten gør jeg noget forkert eller også kan jeg ikke få det til at virke.
Avatar billede jordandk Nybegynder
01. maj 2007 - 21:09 #3
Den skriver for at være mere præcis:

NAT fejl - Connection to 85.xx.xxx.xx:50500 refused.
Avatar billede jarlskov Nybegynder
02. maj 2007 - 09:01 #4
Når du har gjort som screem_brille siger, så skal du logge på din Zyxel-router og forwarde port 50500 til din computer.

Hvilken lokale ip-adresse har din computer?
Avatar billede jordandk Nybegynder
02. maj 2007 - 09:26 #5

Problemet opstår at når jeg gør som screem_brille skriver, kan jeg kun få delvis eller ingen forbindelse, så kan ikke komme på nettet, eller komme på nogle af de to routere.

Kan vi ikke tage det punkt for punkt så det ikke går galt?
Avatar billede jarlskov Nybegynder
02. maj 2007 - 09:51 #6
Når du har flyttet kablerne, sådan som screem_brille siger, så skal din computer have en ny ip-adresse - tildelt af Zyxel-routeren.

Du skal sørge for at DHCP er slået til i den (det er det som standard) og så skal din PC have en ny ip-adresse.
I en prompt skriver du 'ipconfig /release' efterfulgt af 'ipconfig /renew'
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2007 - 11:05 #7
det lyder til du ikke har deaktivere DHCP i din Sitecom router (eller fornyet ip adreesn efter du har gjort det)
Avatar billede jordandk Nybegynder
02. maj 2007 - 17:36 #8
Kan stadig kun komme frem til den gør det begrænset eller ingen forbindelse
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2007 - 17:58 #9
prøver du med kabel eller via Wlan lige nu ? (det er klart det nemmeste at lave sådan noget her med et kabel), og hvis du kan prøve med et kabel, fra zyxel routeren til din computer, får du så en IP ? (og nu har du vel forbundet det fra et LAN stik på sitecom routeren til LAN stikket på zyxelen ikke ?)
Avatar billede jordandk Nybegynder
02. maj 2007 - 18:43 #10
Nej kører kun via trådløs, hvor selvfølgelig zyxel kører med kabel fra lan, og op i den der hedder modem på sitecom (går udfra den svarer til lan).
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2007 - 18:50 #11
modem svarer til WAN, og derfor virker det ikke.
Avatar billede jordandk Nybegynder
02. maj 2007 - 20:44 #12
Hvad skal jeg så sætte den i? Har 4 andre porte med 2 com skærme på.
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2007 - 20:50 #13
2 com skærme ??

Net kabelet fra zyxelen skal i en af lan portene på din sitecom router, der sidder sikkert et stik alene, og 4 ved siden af, det skal IKKE i det der sidder alene!
Avatar billede jordandk Nybegynder
02. maj 2007 - 20:54 #14
ok prøver lige om det kan lykkes nu så :o)
Avatar billede jordandk Nybegynder
02. maj 2007 - 20:55 #15
Vi er enige om jeg skal forwarde portene fra zyxel til 10.0.0.2 ikke?
Avatar billede jordandk Nybegynder
02. maj 2007 - 21:05 #16
har nu fået en ip adr der hedder 10.0.0.4 men hvor jeg er på nettet, hvordan åbner jeg så for portene?
Avatar billede jordandk Nybegynder
02. maj 2007 - 21:08 #17
Jeg får stadig nat fejl, men det er sikkert fordi jeg åbner portene forkert eller i den forkerte router måske.
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2007 - 21:12 #18
du skal forwarde portene (du vil have åbnet) til 10.0.0.4
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2007 - 21:13 #19
du skal IKKE rode med sitecom routeren.
Avatar billede jordandk Nybegynder
02. maj 2007 - 21:19 #20
Du er sgu en knag af de bedre, så behøves jeg ikke få grå hår længere, og kan nu sove roligt om natten :o)

Tusinde tak for hjælpen, du fortjener alle pointne for den indsats du har gidet at bruge på mig. :o)
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2007 - 21:41 #21
det var så lidt ;)
Avatar billede jordandk Nybegynder
14. september 2007 - 22:25 #22
Har lige et spørgsmål til min gamle tråd her... Hvordan får jeg sat kode på mit netværk?