Avatar billede kerleben Nybegynder
01. maj 2007 - 12:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tæl.Hvis

Hej!

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, jeg sidder og trækker en masse statistikker, og skal nu behandle dataen. Mit problem er at jeg skal have lavet en formel, der skal kunne tælle.

I kollone A står der ugedage, for flere mdr. i kollone B står der en masse tal ud for de enkelte dage.

Jeg vil gerne lave en sammentælling, af alle mandage etc. Så jeg til sidst kan lave et gennemsnit.

Håber det giver mening, og at der er nogen der kan hjælpe mig.

PFT
Avatar billede b_hansen Novice
01. maj 2007 - 12:26 #1
Sum af felter med mandag i kolonne A: =SUM.HVIS(A1:A100;"MANDAG";B1:100)
Optælling af antal mandage: =TÆL.HVIS(A1:A100;"MANDAG")

Gennemsnit: =SUM.HVIS(A1:A100;"MANDAG";B1:100)/TÆL.HVIS(A1:A100;"MANDAG")
Avatar billede kerleben Nybegynder
01. maj 2007 - 12:42 #2
Tak for den hurtige respons, men jeg kan ikke få Excel til acceptere formlen. Hvad kan være glat?
Avatar billede b_hansen Novice
01. maj 2007 - 13:14 #3
Prøv at sætte anførselstegn omkring teksten i stedet for. Eller har du en engelsk version af Excel?
Avatar billede kerleben Nybegynder
01. maj 2007 - 13:23 #4
Det var fordi der manglede B i B1:B100 der står kun B1:100 :-)
Avatar billede b_hansen Novice
01. maj 2007 - 13:36 #5
ja, det var en smutter *S* Men det glæder mig, at du fandt fejlen.
Avatar billede kerleben Nybegynder
01. maj 2007 - 13:40 #6
Jeg takker mange gange for hjælpen :-)