Avatar billede trickster Nybegynder
31. maj 2001 - 19:20 Der er 28 kommentarer og
3 løsninger

IIS 5.0 virker ikke efter ADSL installation

Hejsa!

Jeg har netop fået ADSL, og nu virker min IIS 5.0 ikke mere. Jeg kører Windows 2000 Prof. og installerede ZoneAlarm da jeg fik ADSL. Når jeg prøver at åbne en side, siger den \"Åbner ...\" og intet sker. Jeg har prøvet at disable ZoneAlarm og afinstallere den. Men det virker stadig ikke.

Hvad gør jeg?

Mvh. Mads
Avatar billede dipzy Nybegynder
31. maj 2001 - 19:22 #1
Du skal forwarde port 80 fra routeren og til din maskine. Du kan se hvordan du gør det på din udbyders hjemmeside.

./dipzy
Avatar billede malte Nybegynder
31. maj 2001 - 19:25 #2
hvem er din udbyder ??
Avatar billede trickster Nybegynder
31. maj 2001 - 19:28 #3
Min udbyder er World Online. Min forbindelse er med ADSL USB modem.

Det skal siges, at jeg bruge ISS 5.0 til at teste ASP!

Mvh. Mads
Avatar billede dipzy Nybegynder
31. maj 2001 - 19:30 #4
Hmm.. jeg er ikke helt sikker på at du selv kan konfigurere WOL\'s routere. Prøv at ringe til dem, de kan nok svare dig på dit spørgsmål.

Bare spørg dem hvordan du laver Portforwarding på din router. Du skal som sagt forwarde port 80 til din interne IP.

./dipzy
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2001 - 19:30 #5
Log ind på din Router i enable mode.

Skriv følgende :

Set nat entry add din.lokal.ip.adresse 80 0.0.0.0 80 tcp
set web port 8080
write
reboot

Sæt nu din server op til at bruge fast ip adresse.
Avatar billede trickster Nybegynder
31. maj 2001 - 19:34 #7
okay, jeg er ikke helt med. Hvad er al den snak om routere og porte....? Burde det ikke virke som før da jeg havde 56K?

Det med at logge ind på min router....jeg har jo et USB modem, ikke den der CISCO router man også kan få.

Mvh. Mads
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2001 - 19:34 #8
Hvis du vil kan jeg også gøre det for dig, hvis du tør give mig passwordet til din Router, Du kan altid lave et nyt bagefter.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2001 - 19:36 #9
Nåååååååååå ingen Cisco............Hmmmmmmmmm

Det er lige det med at læse det hele ;-))

Hvad hedder det modem ??
Avatar billede trickster Nybegynder
31. maj 2001 - 19:37 #10
Modemet er et EICON DIVA ADSL USB
Avatar billede draken Nybegynder
31. maj 2001 - 19:39 #11
WOL-routeren dirigerer automatisk web-forespørgelser til 192.168.1.2 (Hvis routeren har ip=192.168.1.1 (Standard)).
Sørg for at din maskines ip-nummer er 192.168.1.2 så modtager den automatisk alle web-forespørgsler (og meget andet (Hackers mm)).
Avatar billede draken Nybegynder
31. maj 2001 - 19:40 #12
Ups troede at det var en cisco!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2001 - 19:42 #13
Eicon Diva NUMMER HER ???? Adsl usb
Avatar billede trickster Nybegynder
31. maj 2001 - 19:44 #14
Det eneste nummer jeg kan se, er det på bagsiden af modemet: 56000110

Jeg forstår ikke helt at det med modemet egentlig har nogen betydning. Når jeg bruger IIS 5.0 skal jeg jo ikke på nettet...
Avatar billede draken Nybegynder
31. maj 2001 - 19:49 #15
Øhhh... Er det ikke meningen at andre skal se din hjemmeside?
Avatar billede trickster Nybegynder
31. maj 2001 - 19:50 #16
ah, nejnej. Jeg bruger det udelukkende til at teste ASP-sider jeg udvikler.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2001 - 19:52 #17
He he det var en anden historie........

http://localhost

hvad sker der hvis du skriver det i den browser ??
Avatar billede draken Nybegynder
31. maj 2001 - 19:52 #18
Og du kan ikke se din hjemmeside med:
http://localhost/dinhjemmeside.asp
???
Avatar billede draken Nybegynder
31. maj 2001 - 19:53 #19
3.sek ;-)
Avatar billede trickster Nybegynder
31. maj 2001 - 19:56 #20
jeg kan godt åbne http://localhost og http://127.0.0.1 og http://mads (som er min pc\'s navn)

Men jeg kan ikke åbne mine egne sider. Med undtagelse af en side der kun indeholder html...
Avatar billede draken Nybegynder
31. maj 2001 - 19:59 #21
Får du absolut intet andet end
\"Åbner ...\"
Når du forsøger med en asp-side?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2001 - 19:59 #22
Ok, hvilken fejl får du ??
Avatar billede trickster Nybegynder
31. maj 2001 - 20:03 #23

Den skriver: Åbner siden \"http://localhost...osv..\"
Så går der et stykke tid, og så kommer dette:

Handlingen blev annuleret.
Der kunne ikke oprettes en hyperlink til den ønskede Webside i Internet Explorer. Siden kan være midlertidigt ikke-tilgængelig.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2001 - 20:06 #24
Har du prøvet at genstarte ??

Ominstaller eventuelt IIS 5.0
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2001 - 20:13 #25
Jeg er nød til at smutte et par timer.

Men jeg tror din .asp fortolker er smuttet sig en tur (asp.dll) det nemmeste vil umiddelbart være at prøve en geninstallation af IIS
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2001 - 22:26 #26
Er det blevet bedre??
Avatar billede trickster Nybegynder
01. juni 2001 - 01:01 #27
Næh. Jeg har haft store problemer med at af/geninstallere IIS. Jeg kan ikke lukke win2k ordentligt ned. Den hænger ved (gemmer indstillinger). Jeg tror det er noget med mit ADSL-modem. Hvis jeg prøver på at lukke forbindelsen før jeg lukker windows, så hænger programmet men lukkes så ned og der oprettes en fejllog. Så kan jeg afslutte windows normalt. Men jeg har ikke kunnet få IIS til at virke ordentligt endnu. Jeg prøver at geninstallere mit modem i morgen og ser så hvad der sker. Så vender jeg lige tilbage.

Tak for hjælpen hidtil. Så må jeg se at få uddelt lidt point :)
Avatar billede padkjaer Nybegynder
01. juni 2001 - 16:44 #28
jeg vil umidbart sige at den pc skal geninstalleres....
det er altid en god idé at formatere og starte forfra når man får ny hardware...
eller hva?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
01. juni 2001 - 18:29 #29
Normalt er det ikke nødvendigt at formatere bare for at sætte nyt hardware i, og da slet ikke et USB modem.
Avatar billede padkjaer Nybegynder
01. juni 2001 - 20:33 #30
nej nej siger heller ikke at det er strengt nødvendligt... men´men men .
nåja trækker svaret tilbage så...
Avatar billede draken Nybegynder
03. juni 2001 - 03:06 #31
En ven har netop haft problemer med USB-modemet fra WorldOnline. Det lader til at driverne til Win2000 ikke virker!
WOL kommer forhåbentligt med nye drivere snart! Ellers mister de sgu mange af de nye kunder!