Avatar billede cryza Nybegynder
30. april 2007 - 08:16 Der er 3 kommentarer

Spørgsmål angående strøm

Kære brugere på eksperten.dk

Jeg har for nylig købt alle delene til en ny computer.
- Nu har jeg så endelig fået den samlet, men når jeg sætter strømforsyningen til mit motherboard, lyser der en rød lampe på bundkortet. (Jeg vil tro, at den advare mig om at der ikke er floppy indlagt.)
Men når jeg så trykker på Power-on knappen på mit kabinet sker der intet overhovedet.

- P.S.
Strømforsyningen er tændt, og det samme er stikkontakten.
- Kan det eventuelt alligevel være strømforsyningen den er gal med eller hvad?

- Er det meningen, at når det er en 24-pin strømforsyning, så er der kun 23 af dem, der reelt tilføre strøm :)?

Mvh.
Mads Thomsen
Avatar billede egr_sli Nybegynder
30. april 2007 - 16:57 #1
Har du husket at tilslutte det lille "2-pins" stik der rent faktisk forbinder power-kanppen med motherboardet ?

i så fald, er den sat ordenligt til? Prøv evt at vende den.

Den røde lampe kan bare være en indikator for at der er strøm på bundkortet, selvom det lyder som om den indikerer en fejl :S
Avatar billede cryza Nybegynder
30. april 2007 - 22:57 #2
Tak for svaret :).

Har haft folk på det hele eftermiddagen, og det viste sig at både bundkort og CPU var defekte da det blev modtaget :).
Avatar billede egr_sli Nybegynder
01. maj 2007 - 22:04 #3
uheldigt, men jeg har desværre også været ude for at et bundkort var defekt ved modtagelse... 1800 kr kostede det :S