Avatar billede Jan Vittrup Nybegynder
29. april 2007 - 22:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør jeg galt i relation?

Hej
Jeg har lavet en DVD database, hvor filmene var skrevet ind i Excell.. inden eksport til Access
Nu hvor jeg har lavet Access Databasen kan jeg ikke komme til at skrive en ny film ind?
Det vil give dubletter i index eller den primære nøgle eller relation.
Hvad har jeg gjort galt?
Et klip af relationerne her... http://www.j-v-n.dk/relation.dk

På forhånd tak  Jan
Avatar billede Jan Vittrup Nybegynder
29. april 2007 - 22:48 #1
Håber dette link virker ;-).... http://j-v-n.dk/relation.jpg
Avatar billede fdata Forsker
29. april 2007 - 23:20 #2
Prøv lidt "binær fejlsøgning".
Tag en kopi af basen og start den
- Slet halvdelen af undertabellerne og prøv at oprette en film
- Går det godt, lå fejlen i den halvdel, du fjernede
- Går det dårligt, fjerner du halvdelen igen
- Osv
Måske ikke den mest videnskabelige metode; men yderst effektiv og hurtig!
Avatar billede nih Novice
29. april 2007 - 23:30 #3
Du burde kunne oprette en film i tblFilmTitler HVIS
-FilmId er autonummer
-Der ikke er andre indeks, som ikke tillader dubletter

Altså - tjek alle felter i tblFilmTitler om de har et indeks og om dubletter er tilladt.

Niels
Avatar billede Jan Vittrup Nybegynder
04. maj 2007 - 17:12 #4
Undskyld ventetiden.
Jeg forstår det ikke, når jeg vil oprette en ny film vil den oprette et nyt nummer som findes i forvejen? eksempel FilmID 35, og det findes jo i forvejen?
Og feltet FilmID er et Autonummerering?
Jeg har prøvet at sætte med og uden Primærnøgle...
Jeg har slettet alle relationer både i design tabellen og de viste relationer i relationsvinduet.... Hvad overser jeg?
Avatar billede nih Novice
04. maj 2007 - 19:26 #5
hvis autonummer feltet prøver at lave et id som findes i forvejen er dr noget galt med din database.
prøv at komprimer og reparer din fil

Niels
Avatar billede Jan Vittrup Nybegynder
11. september 2007 - 09:12 #6
Bedre sent end aldrig...
Jeg gjorde som fdata foreslog lidt binær fejlsøgning, og efter flere forsøg endte den med at gøre som jeg ville have den til, :-D

fdata smid lige et svar.

- samtidig en stor tak til nih
Avatar billede Jan Vittrup Nybegynder
24. oktober 2007 - 17:14 #7
Hej fdata, du har ikke givet svar, så jeg hiver points tilbage.
Du skal have tak for din hjælp.

Jan
Avatar billede Jan Vittrup Nybegynder
24. oktober 2007 - 17:14 #8
Retur.
Avatar billede fdata Forsker
24. oktober 2007 - 22:40 #9
Jeg har af en eller anden årsag ikke fået beskeden fra 11/09; men no problem.
Point er sjove; men ikke vigtige. Løsninger er vigtige  ;o)
Avatar billede fdata Forsker
15. april 2008 - 23:11 #10
... og for at fuldende morskaben:
I dag modtog jeg så en mail fra e med kommentaren fra 11/09-2007 09:12:08
Så fik vi vist lukket den sag  ;o))