Avatar billede milbak Nybegynder
28. april 2007 - 19:32 Der er 1 kommentar

Konstant kørende blæser

Jeg har et problem med min mybook 255ii3. Min cpu bliver løbende varmere, selv ved internetsurfing, og bliver op til 60 grader varm. Min fan prøver konstant at få den ned i temp. Blæseren kører hele tiden, selv når cpu'en kun er omkring 30-35 grader varm. Ved idle kører min cpu med mellem 15-20 % belastning. Selv ved denne vedvarende belastning kan blæseren ikke få cpu'en ned i temp. Rummet hvor laptop'en står er omkring 20-25 grader.

Jeg har i dag installeret et nyt fan modul, men det har ikke gjort nogen forskel. Derfor tror jeg ikke længere at det er blæser modulet, der er noget galt med. Mit spørgsmål er derfor: Hvad kan der ellers være galt?

- Kan det være et softwaremæssigt problem? Kan det hjælpe at opdatere bundkort driver?
- Kan det hjælpe at opdatere bios. Jeg kører med den næstnyeste version heraf. (1.09)
- Hvad er mine muligheder for at få blæseren til at opføre sig lidt mere normalt?
Avatar billede Beach Mester
29. april 2007 - 01:59 #1
Jeg ville nok starte med at undersøge om der er nogle prog. der belaster din CPU uden din viden. Har du checket med en opdateret antivirus og den alm. ctrl+alt+del / programmer eller processor???

Hvis spec. surf giver godt med varme er det måske en ide at lave en HiJack på maskinen for at finde / rense maskinen for div. snavs i din windåse!

//Beach