Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
31. maj 2001 - 16:58 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

ligemagner

er det muligt at lave ligemagner i photoshop???

søren
Avatar billede Trine Nybegynder
31. maj 2001 - 17:00 #1
Hvad er det lige præcis du mener med ligemagner?
Avatar billede dr.pixel Nybegynder
31. maj 2001 - 17:12 #2
Nej, man kan kun lave skæve margener i Photoshop ... :-S
Avatar billede Beach Mester
31. maj 2001 - 17:44 #3
Jeg er godt nok også i tvivl!!!
Er det når du skriver tekster???

//Beach
Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
31. maj 2001 - 18:08 #4
Jep!!!
Avatar billede Beach Mester
31. maj 2001 - 18:11 #5
Hvilken version bruger du??

//Beach
Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
31. maj 2001 - 18:17 #6
5.0
Avatar billede Beach Mester
31. maj 2001 - 18:22 #7
Nu er det godt nok lang tid siden jeg har kørt med 5,0 så det bliver sådan lidt på hukommelsen:-)
Du har i 5,0 mulighed for at have lige venstre, lige højre og centreret tekst.
Men kan altså ikke lige huske hvordan.
Jeg kan forøvrigt anbefale dig at opgradere ti version 5,5 som har en meget meget bedere styring og rendering af tekst!

Jeg prøver lige at finde et gammelt screendump af desktoppen, så kan det være de små grå begynder at rokere lidt*GG*

//Beach
Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
31. maj 2001 - 18:47 #8
jeg kan godt loade et op til dig!?!

(jeg har bestilt 6.0...Er det godt, eller er der mange fejl???)
Avatar billede Beach Mester
31. maj 2001 - 18:52 #9
Det rykker som ind i......
Du vil opleve at mange af de ting som god nok kunne lade sig gøre, men som tog en hulens tid, nu kan gøres i et snuptag.

Du må meget gerne sende mig et screendump.
Lav et tomt bill. og tryk på tekstknappen (i Photoshop) og derefter på Print screen (på keybordet). Så skulle det nok kunne lade sig gøre at finde en løsning:-)

Du kan sende det til Beach@pc.dk

Så kigger jeg på det, skal lige ned og købe lidt fodder til maven, så jeg er først tilbage om 20 minutter!!

//Beach
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 19:02 #10
Hvis du laver et tekstfelt, så bliver margene vel også lige, eller gør den. Hvad hvis du bruger adobe fonte.
Avatar billede dr.pixel Nybegynder
31. maj 2001 - 19:11 #11
Ehh .. tekstfelter findes ikke i 5\'eren ... eller på en måde gør de. Men margenerne bliver da altid lige, når man skriver med tekst-toolet, medmindre teksten står til at centreres.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 19:15 #12
Kan du ikke lave teksten uden for PS og importere den, eller paste den fra word f.eks?
Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
08. juni 2001 - 15:21 #13
ingen fod???
Avatar billede prodic Mester
08. juni 2001 - 15:27 #14
Uha version 5.0 er længe siden.

Men i version 6.0 kan du ved at vælge Text-værktøjet, og holde musen nede trække en kasse - tekst boks.
I denne kasse kan du skrive alt den tekst du lyster, og under Character/Paragraph kan indstille teksen således at marginerne skal være lige.

Men om det virker sådan i 5.0, det kan jeg ikke huske.

Men du siger, jo at du har bestilt version 6.0, så når du får den installeret, så kan du bruge ovenstående løsning.
Og må jeg så få mine point?? ;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juni 2001 - 15:29 #15
prodic> Igen en af disse point-aber :o(
Avatar billede prodic Mester
08. juni 2001 - 15:33 #16
Tror måske det var en fejl, for svaret som ZeroZone.dk ligger hører til her :
http://www.eksperten.dk/spm/75708

Og hvorfor har jeg ikke set dette spørgsmlål før.... ;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juni 2001 - 15:40 #17
Prodic>Lige min tanke, man kan vel sige at han har fod på pointene ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juni 2001 - 15:42 #18
Man burde oprette en kategori der hedder Sandkassen - der kan zerozone.dk__ så lege for sig selv!
Avatar billede dr.pixel Nybegynder
08. juni 2001 - 17:04 #19
zero:
Du svarede os aldrig på, hvad det egentlig var dit problem var. For lige margener dannes jo automatisk uanset hvilken version du bruger. ... hmmmmm
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juni 2001 - 17:20 #20
Det får du heller aldrig, han kan nemlig ikke forkare det!
Han lover en masse pint og så tar\' han dem når det brænde mest på, sådan en tøsedreng!
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juni 2001 - 17:25 #21
Prøv at gå ind på Spørgsmål stillet af __zerozone.dk__ !!!!

Han har stillet alle de spørgsmål han selv har svaret på med Accepteret svar.
HAn gir\' INGEN POINT UD!
Jeg har blacklistet __zerozone.dk__

Avatar billede dr.pixel Nybegynder
08. juni 2001 - 17:35 #22
Fuck han er et dumt svin!
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juni 2001 - 17:42 #23
Ja, og henrik14 gør det også, kunne være interessant at checke alle de pointryttere der selv tar pointene, så kunne det være at det hjalp!