Avatar billede atlanta Nybegynder
27. april 2007 - 23:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ipaq hw6500 hænger i bootloader

Hey,

Min ipaq hw6500/6515 døde mens jeg prøvede at opdaterer den. Så nu hænger jeg i bootloaderen. Dette er jo egentlig ikke så slemt, og egentlig burde jeg jo bare kunne starte  hp's opgraderings program "hpRUU" igen og starte forfra da den jo er i bootloaderen, men den går ned og læser i telefonen og kan nu ikke finde ud af hvilken version mobilen er og lader mig ikke forsætte.

Jeg har tidligere haft en del HTC pda'er og der findes et program der hedder "HimaUpgradeUt_noID" hvor den er snot lige glad med hvilken type din telefon er, så der smider den bare dine "*.nbf" filer op i telefonen. Men hp's nbf filer er åbenbart lavet på en lidt anden måde, dette program kan ihvertifald ikke bruges da den giver en forkert checksum fejl eller sådan noget.

Finder der ikke et tilsvarende program til hp's ipaq? eller hvad kan det anbefalse at gøre ?..

Håber i kan hjælpe mig da jeg helst gerne skulle bruge telefonen på mandag senest :S
Avatar billede atlanta Nybegynder
28. april 2007 - 00:45 #1
hmm har lige snakket med hå support... og som jeg jo nok havde regner med gav det jo ikke ligefrem en løsning og han nægtede alt kendskap til at der skulle finde et program ligesom "HimaUpgradeUt_noID" til hp telefonerne... og han mente jeg skulle sende den til rep og betale for det, hvilket jeg jo syntes er rimelig unfair..

Så håber der er en her som har en løsning på problemet
mvh
Jesper R.
Avatar billede atlanta Nybegynder
28. april 2007 - 01:58 #2
Hmm efter lidt prøven frem og tilbage har jeg fundet ud af at hvis jeg piller batteriet ud og lader den gå tør for strøm kan jeg faktisk godt boote op i windows. men når den når til at installerer den extended rom crasher den ud i bootloaderen.

jeg faldt over et sted der beskrev at hvis man lod den stå lige før man skulle "kalibrere skærmen" og bad hpRUU om at opdaterer derfra kunne den godt finde telefoen og ganske rigtigt. Her kunne jeg se at den ikke kunne læse versionen af min ext.rom. Så dette forklarer jo en hel del..

Nu er mit problem så bare stadig at når jeg så siger at den skal opgraderer så går den i stå på 0,1% som den gjorde til at starte med.

Kan dette være et vista problem eller ?
Avatar billede atlanta Nybegynder
30. april 2007 - 20:40 #3
Når den røg sq til rep i stedet