Avatar billede opper Nybegynder
27. april 2007 - 10:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Exchange public folders med mail-enable

Af en eller anden grund kan jeg ikke selv bestemme hvad mail-adr. skal være til de specifikke mapper, dvs. det kan jeg godt, men når det er gjort vil den ikke lade posten komme igennem.

eks.
Foldernavn: Forbrug af retursedler
Mail: atommy@XXXX.dk

Modtager denne besked når jeg sender til atommy@XXXX.dk

tommy2 den 27-04-2007 09:58
            Meddelelsen nåede modtagerens e-mail-system, men leveringen blev afvist. Prøv at sende meddelelsen igen. Kontakt systemadministratoren, hvis det ikke lykkes.
            <mail.XXXX.dk #5.2.1>

Kan jo se den kan finde den, men den kommer bare ikke igennem. En track gik følgende:

SMTP: Message Delivered locally to atommy@XXXX.dk
SMTP: Non-Delivered Report (NDR) Genereated
Avatar billede venturer Nybegynder
27. april 2007 - 11:11 #1
Virker det hvis du mailer til Forbrugafretursedler@XXXX.dk ?
Avatar billede opper Nybegynder
27. april 2007 - 11:21 #2
Altså jo du kan godt bruge de autogenerede, men meningen var jo at vi har lavet en masse kortere mail navne, har kaldet dem alle aNAVN@XXXX.dk, vores auto. policy laver ca. 6 mail adr. hvis man ikke når at tage det fra.
Avatar billede venturer Nybegynder
27. april 2007 - 11:28 #3
Jeg ville bare være sikker på at der rent faktisk KAN sendes mail til mapperne.
Har du angivet et andet domænenavn i de alternative adresser eller er kun før @ der bliver ændret?

Umiddelbart bør det virke. Så jeg tænker at det måske er noget replikering der ikke er helt overstået.
Avatar billede opper Nybegynder
27. april 2007 - 11:47 #4
Hmm prøvede lige med en helt ny hvor jeg lod den oprette adresserne selv, kan ikke sende til den. Tror det er der problemet ligger, men ved du hvor det kan sættes op?
Avatar billede venturer Nybegynder
27. april 2007 - 11:49 #5
Der vil altid gå nogle minutter fra mappen er oprettet til adressen er tildelt.
Men hvis det stadig ikke virker om lidt tid, så skal du chekke dine rettigheder.
Du skal være sikker på at alle der sender mail til mappen har ret til at skrive til den. Hvis der skal kunne sendes til den fra eksterne brugere, skal "Anonymous" have rollen "Contributor".
Avatar billede opper Nybegynder
27. april 2007 - 13:01 #6
Tror sku bare det var rettighederne der haltede :/ havde en default inde som måtte read men ikke create .... Men tak for hjælpen
Avatar billede venturer Nybegynder
27. april 2007 - 14:17 #7
Håber det kom til at virke.
Avatar billede opper Nybegynder
27. april 2007 - 14:36 #8
Jeps, takker