Avatar billede cybershah Nybegynder
27. april 2007 - 07:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

MS SQL 2005 server skal tilgåes fra asp .NET

Jeg har MS SQL server 2005, MS SQL Server Management Studio, Visual Studio.
Vil gerne tilgå en simpel database (kørende på min localhost) fra en aspx side, udviklet i visual studio. Mit problem er følgende:
1-hvordan kan jeg oprette en database lokalt i MS SQL Server 2005, evt. en simpel tabel.
2-og så skal jeg tilgå denne fra siden, som også er hostet lokalt

jeg kan nemlig se i ms sql management studio'et at der i øjeblikket kører der nogle sql servere, men heller ikke mere.
under registered servers i ms sql management studio ser jeg:
Databaseengine:
-toshiba
-toshiba\sqlexpress
Avatar billede ecpower Nybegynder
27. april 2007 - 13:22 #1
Hvis du har management studio installeret kan du så ikke bare højreklikke på databases > new database for at oprette en ny og derefter folde den ud og på samme vis tilføje en ny tabel?
For tilgang skal du oprette en passende bruger og derefter fra din applikation lave en connection string.
Avatar billede cybershah Nybegynder
20. april 2009 - 14:09 #2
ecpower send et svar så jeg kan lukke...
Avatar billede ecpower Nybegynder
21. april 2009 - 10:47 #3
svar