Avatar billede ulv Nybegynder
26. april 2007 - 22:30 Der er 7 kommentarer

Opstarts problemer

Har lige samlet en pc bestående af ældre dele.

Efter samlingen prøver jeg så at opstarte for derefter at installere windows. Men den kommer aldrig nogensinde så langt. Skærmen modtager ingen signal og computeren blinker...

Jeg har en mistanke til grafikkortet, men det sidder perfekt i sin port og kablet fra den til skærm sidder også ordentligt og der er selvfølgelig strøm til kortet.

Jeg har også prøvet at koble harddisk, cd-rom, tv-kort, lydkort ud af bundkortet, så der kun er grafikkort, pcu, cpu køler og ram installeret og problemet er det samme.

Den burde jo vise et billede?

Hvad mener i?
Avatar billede screem_brille Novice
26. april 2007 - 22:39 #1
gå alt efter, sidder ramklodsen /klodserne ordenligt ? starter blæseren på cpu køleren ?  prøvet med et andet GFX kort ? osv.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
27. april 2007 - 07:56 #2
da jeg i sin tid samlede min pc selv. Havdejeg også det problem at der ikke kom noget signal til skærm og dermed sort skærm. Jeg fandt frem til at løsningen var at resette bios via jumper (der sidder en jumper ved siden af batteri på bundkort denne skal lige flyttes så den resetter og så flyttes tilbage igen)

problemet opstår oftest når en masse nyt hardware puttes i en maskine og derved bliver bios "forviirret/over belastet" og for at kunne genkende alt hw resettes bios

held og lykke
Avatar billede ulv Nybegynder
27. april 2007 - 08:53 #3
Jeg fulgte dit råd "cyberspace" og det virkede en smule.

Dvs at den nu siger bib, starter op for derefter at slukke... dvs det lyder som om den slukker, men blæserne kører...
Avatar billede cyberspace Nybegynder
27. april 2007 - 11:33 #4
Noget kunne tyde på problemer med din cpu prøv at checke om den sidder korrekt

på nogle cpu'er er der en form for kontakt og tilhørende på blæser. Hvis cpu ikke kan registrere blæseren korrekt vil pc starte op for at slukke efter ca 5 sek.
Avatar billede screem_brille Novice
27. april 2007 - 11:37 #5
på nogle cpu'er er der en form for kontakt og tilhørende på blæser.

Nej, det er der ikke, men der måles på signal benet fra blæseren, og intet andet.
Avatar billede ulv Nybegynder
27. april 2007 - 13:21 #6
Har prøvet at sætte cpu i igen og støve det hele af, også sat cpu køleren på så det hele passer 100%.

Processoren er en AMD Barton 2500+ og mine ram er Kingston HyperX 3000. Den skriver ved opstart (inden den slukker sig selv) at min cpu er en 1100mhz...!!!
Avatar billede ulv Nybegynder
27. april 2007 - 15:22 #7
Prøvede igen og nu virker det tilsyneladende.

Havde støvet cpu køleren af og samlet den på en tilsyneladende forkert måde, så den ikke stod 100% lige på cpu'en.

Nu starter den op og jeg er ved at installere windows, men efter at den har skrevet at den undersøger mit hardware er der bare sort skærm...