Avatar billede linnemann Nybegynder
26. april 2007 - 20:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

GMail via Starthotel

Hej
Jeg vil gerne have alt min mail over at køre hos Google pt. ligger mit domæne hos Starthotel.dk. Jeg har fået det godkendt hos Google og her er den forklaring jeg har fået. Er der nogle der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre.

MX Server address          Priority
ASPMX.L.GOOGLE.COM.          1
ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM.      5
ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM.      5
ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM.      10
ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM.      10
ASPMX4.GOOGLEMAIL.COM.      10
ASPMX5.GOOGLEMAIL.COM.      10
Avatar billede riversen Nybegynder
27. april 2007 - 09:09 #1
du skal have oprettet de records som mx-records for dit domæne... med de givne prioriteter. Du skal selv gøre det hvis du fx bruger gratisdns.dk til DNS hosting, eller du skal have dem, som du købte domænet hos, til at gøre det.
Avatar billede linnemann Nybegynder
07. maj 2007 - 23:39 #2
Det jeg havde håbet på var at der var nogle der kunne forklare mig hvordan jeg selv gjorde det. Specifikt når man er hos starthotel.dk.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
04. juli 2007 - 21:59 #3
Som riversen skriver, så skal du selv sørge for at opsætte mx-records for mail hos etc. gratisdns.dk - jeg kender ikke starthotel.dk og ved derfor ikke om du har mulighed for at styre mx-records derfra.

Opret en bruger på gratisdns.dk - redeleger dit domain fra starthotel.dk til gratisdns.dk - opret A record (og sikre dig lige at du KAN redelegere dit domain fra starthotel.dk og give den en A-record til Starthotel.dk!)

Vent på redelegeringen er overstået.
Opret derefter mx-records på gratisdns.dk som angivet i din post.

Det er ganske simpelt og det tager 5 minutter at indsætte værdierne i felterne.

Jeg kører selv med Google Hosted som min mailserver og det fungerer uden problemer!
Avatar billede zerocrash Nybegynder
04. juli 2007 - 22:04 #4
Jeg undskylder at jeg åbnede et så gammelt emne - havde ikk lige fået tjekket datoen! :O Sorry!

Fik spørger ordnet mailen? Hvad er status?
Avatar billede linnemann Nybegynder
05. juli 2007 - 08:32 #5
Det er ordnet og det køre fint der udaf. Jeg fik supporterne over hos Starthotel til at sætte det op for mig.
Avatar billede mazlar Nybegynder
29. juli 2007 - 20:21 #6
zerocrash > Hvordan har du fået dyndns.dk til at bevare den samme prioriteringsrækkefølge? Min sætter dem hulter til bulter, hvor google siger at de SKAL stå i ovennævnte rækkefølge.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
29. juli 2007 - 23:20 #7
Jeg kører ikke med DynDNS men gratisDNS.dk..

Udover dét - så er det lige meget hvordan de er opsat på listen - det vigtige er prioriteringen... Altså

ASPMX.L.GOOGLE.COM.          1
ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM.      5
ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM.      5
ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM.      10
ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM.      10
ASPMX4.GOOGLEMAIL.COM.      10
ASPMX5.GOOGLEMAIL.COM.      10

Så er det sådan set lige meget om listen ser sådan her ud:

ASPMX5.GOOGLEMAIL.COM.      10
ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM.      5
ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM.      5
ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM.      10
ASPMX4.GOOGLEMAIL.COM.      10
ASPMX.L.GOOGLE.COM.          1
ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM.      10