Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
26. april 2007 - 16:34 Der er 21 kommentarer

Ny samlet computer vil ikke starte op

Hejsa alle sammen.

Jeg står og er ved at samle en ny computer for en ven.
Den er samlet som den skal, og jeg mangler kun, at indstallere de nødvedige software. Men der er bare et problem...

Når jeg trykke på powerknappen, så starter computeren godt nok op som den skal. Men så snart den kommer til bundkortets skærmbillede, så går der et øjeblik også slukker computeren.
Lige før den går ud, siger computeren "BIB" også går den ud.

Jeg har prøvet alt og kan bare ikke få den til at gå videre til boot af XP. Jeg kan heller ikke komme ind i BIOS. Nogen der ved hvad problemet er og hvordan jeg løser det?

Det haster, da computeren SKAL være 100% kører klar i aften, og har været i gang siden klokken 9 i dag. Alt er købt hos SHG.dk
og her er en liste over hvad computeren indeholder:
http://www.azkaban.dk/ny_computer.JPG

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig :)
På forhånd tak.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. april 2007 - 16:57 #1
Er du sikker på at rammene sidder rigtigt? hvis der er mere end 1 blok, så
prøv at tage dem ud på skift. Og du har vel husket der skal 2 strømstilk i bk.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
26. april 2007 - 17:11 #2
ja de sidder rigtigt, har også tjekket dem enkeltvis uden ændring.
Der er også to strømstik sat til bundkortet :)
Avatar billede huset Praktikant
26. april 2007 - 17:29 #3
Sikker på køleren er monteret korrekt på processoren så de har 100% kontakt ?

Hvordan vender de små pins på bundkortet. Her tænker jeg på - vender teksten på den ind mod midten eller ned mod bunden af kabinettet ?
Avatar billede huset Praktikant
26. april 2007 - 17:30 #4
Tjek evt. grafikkortet sidder 100% på plads i soklen
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
26. april 2007 - 17:56 #5
det hele sidder 100% som det skal
Avatar billede off-line Nybegynder
26. april 2007 - 18:07 #6
Hvad med strømforsyningen, selv om den er ny kan den jo godt have en fejl.
Jeg går ud fra, at du har prøvet at skifte de forskellige ledninger.
Avatar billede huset Praktikant
26. april 2007 - 18:19 #7
Ja, noget må jo sidde forkert.

Tjek det lige ;)
Teksten på pins kablerne skal vende ind mod midten af kabinettet

Èt beep tyder på grafikkortet
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
26. april 2007 - 18:47 #8
Jeg og en af mine venner, og tjekket det hele igennem og er nået frem til at strømforsyningen er for lille. Jeg har nu bestilt en 550W til 499 kr. hjem.
i stedet for den jeg har lige nu på 400W, hvis computeren ikke virker når den er sat i, så er spørgsmålet hvad der så er galt.

For det er lykkedes mig at komme ind i Bios et øjeblik før computeren slukkede.

Jeg har også ved hjælp af guiden fundet ud af at et BIB betyder at der intet tastatur er tilsluttet, hvilket må passe, da bib lyden forsvandt efter et tastatur blev sat til. Grafikkort, Ram, Harddisk, DVD drev, CPU osv. kører alt som det skal :)
Avatar billede huset Praktikant
26. april 2007 - 18:56 #9
Den er også for lille
Avatar billede off-line Nybegynder
26. april 2007 - 19:04 #10
Hvis der ikke er noget galt med den nuværende strømforsyning, må der være noget
andet galt. En ting er, at en computer kører dårlig el. går ned under brug pga.
for lille strømforsyning, men at 400W ikke skulle være nok til at starte op på,
lyder da ikke rigtigt.
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2007 - 08:29 #11
Et 8xxx kort kræver meget strøm gotfred ;)
Avatar billede spuncut Nybegynder
27. april 2007 - 08:43 #12
Din PSU kan selvfølgelig være defekt, men hvad er indikationen af det..??
Som fejlfinding kan du prøve at reducere strømforbruget ved at afbryde
strømforsyningen til alle drev og smide en andet(ældre) skærmkort i.
Desuden må du lige ud med hvilke komponenter din PC er skruget sammen af
som skulle retfærdiggøre at den ikke kan starte med en 400W PSU.
Hvis du har 4stk NV8888GTX-OC-GT-GT-Über-super-ultra-r3oxx  -skærmkort
i og en E9999 overklokket 200% samt 38stk. 20.000RPM Harddiske så hjælper
sølle 150W dig ikke....har jeg overdrevet passende`...??  ;o)
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2007 - 08:49 #13
spuncut - prøv at se hans link ;)
Avatar billede spuncut Nybegynder
27. april 2007 - 09:47 #14
...og skulle det ikke kunne starte med en 400W..??
Avatar billede spuncut Nybegynder
27. april 2007 - 10:01 #15
8600GT kræver kun 43W, medens et 8800GTX kræver hele 165W.
..Jeg kan derfor ikke få øje på at 400W skulle være for lidt..??!?
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2007 - 18:29 #16
Jammen ganske korrekt, men sæt det sammen med de andre specs og så er den for lille.
Avatar billede spuncut Nybegynder
27. april 2007 - 18:53 #17
130W for processoren...og..??
Avatar billede spuncut Nybegynder
27. april 2007 - 19:04 #18
intel 945p 23W ..lidt til harddiske og lign.
Vi kommer end ikke op i nærheden af 300W....
Avatar billede huset Praktikant
28. april 2007 - 08:12 #19
Du mener da ikke seriøst det system skulle kunne afvikles med 300W???
Avatar billede huset Praktikant
28. april 2007 - 08:33 #20
FUC* det er jo et 8600 han sidder med, og jeg har læst det som 8800 - jeg beklager!
Avatar billede spuncut Nybegynder
28. april 2007 - 11:55 #21
;o)
"I rest my case"